Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect PEO_P07 - Stagii de practică studenți

Beneficiari eligibili

  • IMM
  • Universitate
  • Instituție publică
  • Furnizori de servicii pentru stimularea ocupării forței de muncă

Informații despre apel

Program: „Programul Educație și Ocupare 2021-2027“

Obiectiv de politică: 4 „Europă mai socială și mai favorabilă incluziunii, prin implementarea Pilonului european al drepturilor sociale“

Prioritate: P07 „Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic“

Obiectiv Specific:  ESO4.5. „Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie (FSE+)“

Măsura 7.e.4. Promovarea dezvoltării programelor de studii terțiare de înaltă calitate, flexibile și corelate cu cerințele pieței muncii

 Ghid: „STAGII STUDENȚI“

Prezentul apel de proiecte finanțează stagii de practică pentru studenți și vizează atât regiunile mai puțin dezvoltate ale României, cât și regiunea mai dezvoltată (București-Ilfov), având drept scop creșterea ratei de participare a studenţilor înmatriculați într-un program de nivel ISCED 6-8 la programele de învățare la locul de muncă (ex. stagii de practică, internship-uri, etc.) din cadrul parteneriatelor nou înființate/dezvoltate care să faciliteze inserția pe piața muncii a absolvenților de studii terțiare - ofertă educațională optimizată prin parteneriat social, centrată pe formarea și dezvoltarea de competențe profesionale și transversale cerute pe piața muncii.

Stagiu de practică- Activitatea desfășurată de studenți și studenți - doctoranzi in conformitate cu planul de învățământ, care are drept scop verificarea aplicabilității cunoștințelor teoretice însușite de aceștia in cadrul programului de instruire.

Practicant - Studentul sau studentul-doctorand care desfășoară activități practice pentru consolidarea cunoștințelor teoretice și pentru formarea abilităților, spre a le aplica în concordanță cu specializarea pentru care se instruiește.

Organizator practică -  Instituţia de învăţământ universitar care desfăşoară activităţi instructiv-educative şi formative, potrivit legislației române în vigoare.

Partener de practică -  O societate comercială, o instituție centrală ori locală sau orice altă persoană juridică ce desfășoară o activitate în corelație cu specializările cuprinse în nomenclatorul Ministerului Educației și care poate participa la procesul de instruire practică a studenților și elevilor.

Condiții de eligibilitate

 Solicitanţii eligibili pot fi:

❖ Instituţii de învăţământ superior publice sau private, acreditate

❖ Angajatori publici sau privați

Din categoria „angajatori” face parte orice entitate publică sau privată care respectă regulile generale de eligibilitate și care se încadrează în definiția partenerului de practică stipulată în Legea nr. 258/2007 privind practica elevilor și studenților.

În cadrul acestor apeluri de proiecte, nu sunt eligibili partenerii transnaționali.

În cadrul acestor apeluri de proiecte, cererile de finanțare pot fi depuse atât de solicitant unic, cât și în parteneriat cu unul sau mai mulți parteneri.

În cazul în care se are în vedere implementarea proiectului în parteneriat, acesta trebuie să includă cel puțin o instituție de învățământ superior, publică sau privată acreditată și un angajator public sau privat la care se va realiza stagiul de practică.

În cazul în care proiectul nu se implementează în parteneriat:

  • solicitantul instituție de învățământ superior este obligat să facă dovada încheierii unui acord de colaborare, cu cel puțin un angajator public sau privat la care se va realiza stagiul de practică;
  • solicitantul angajator public sau privat la care se va realiza stagiul de practică este obligat să facă dovada încheierii unui acord de colaborare cu o instituție de învățământ superior în vederea asigurării grupului țintă.

Pot fi selectați doar parteneri individuali, nu consorții, asociații de parteneri, grupuri de societăți.

Prin parteneri individuali se înțelege entități juridice individuale, fără legături de acționariat între ele.

În situația în care activitatea în cauză nu poate fi asigurată de un singur partener, pot fi selectați mai mulți parteneri pentru implementarea aceleiași activități.

Încadrarea unei operațiuni pe tipuri de regiuni (mai puțin dezvoltate vs mai dezvoltată) se realizează în mod exclusiv pe baza domiciliului  studenților ce vor face parte din grupul țintă.

Proiectele depuse în cadrul prezentelor apeluri se aplica pentru beneficiarii din:

  • Regiunile mai puțin dezvoltate ale României: Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest, Vest și Centru;
  • Regiunea dezvoltată București Ilfov;

Un proiect depus în cadrul prezentelor apeluri poate viza:

  • una sau mai multe regiuni mai puțin dezvoltate;
  • regiunea  dezvoltată București-Ilfov;

În cadrul apelului care vizează regiunea dezvoltată București-Ilfov vor putea fi depuse proiecte care să includă grup țintă reprezentat de studenți înmatriculați într-un program de nivel ISCED 6-8 cu domiciliul în regiunea dezvoltată.

Grup-ţintă

Grupul țintă eligibil este constituit din:

  • Studenți (înmatriculați într-un program de nivel ISCED 6-8 )

Pentru a fi eligibile, persoanele din grupul țintă, la data intrării în operațiune, îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:

  • sunt înmatriculați ca studenți in instituții de învățământ superior acreditate (publice sau private) într-un program de nivel ISCED 6-8;
  • au vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani;
  • au domiciliul în regiunea vizată de proiect;

Numărul minim de persoane incluse în grupul țintă, pentru o operațiune, este de 200 de persoane încadrate în categoria de grup țintă, atât pentru proiectele din regiuni mai puțin dezvoltate, cât și din regiunea dezvoltată București Ilfov.

Studenții pot participa la stagii de practică desfășurate în România (în oricare dintre regiunile de dezvoltare) sau într-un alt stat membru al Uniunii Europene.

Partenerul de practică din alt stat membru al UE nu poate avea calitatea de partener in proiect. În cadrul prezentului apel, partenerii transnaționali nu sunt eligibili.

Durata maximă de implementare este de maxim 24 de luni, si  calendarul de desfășurare a activităților proiectului va fi corelat cu structura anului universitar.

Beneficiarul trebuie să asigure respectarea principiilor și temei secundare “Contribuția la competențele și locurile de muncă verzi și la economia verde” – minim 4% din valoarea totală eligibilă si să fie aferente implementării acesteia.

Valoarea proiectului și finanțarea acordată

Bugetul alocat apelurilor de proiecte este de 68.966.912,00 euro, din care contribuția UE este de 55.500.000,00 euro FSE+), repartizat la nivelul categoriilor de regiuni după cum urmează:

62.029.412,00  euro - regiunile mai puțin dezvoltate (Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest, Vest și Centru),  din care:

  • 52.725.000,00 euro, contribuție UE (85%)
  • 9.304.412,00 euro, contribuție națională (15%);

6.937.500,00 euro pentru regiunea dezvoltată ((București-Ilfov)din care:

  • 2.775.000,00 euro  contribuție UE  (40%);
  • 4.162.500,00 euro euro contribuție națională (60%);

Cursul de schimb care va fi utilizat pentru stabilirea acestei valori este cursul Inforeuro aferent lunii august 2023, respectiv 1 euro = 4,9308 lei.

Valoarea minimă şi maximă eligibilă/nerambursabilă a unui proiect, atât pentru regiunile mai puțin dezvolate cât și pentru regiunea dezvoltată:

  • Valoarea minimă: 201.000 euro
  • Valoarea maximă: 1.000.000 euro

Având în vedere că tipurile de acțiuni susținute în cadrul apelurilor nu generează venituri, sprijinul va fi acordat sub formă de granturi și nu prin intermediul instrumentelor financiare.

Cuantumul cofinanțării acordate

Cuantumul asistenței financiare nerambursabile se stabilește în mod individual, în funcție de modalitatea de organizare juridică a solicitantului/partenerilor. 

Activități eligibile

Principalele activități eligibile sprijinite în cadrul prezentelor apeluri sunt cele care vizează programele de învățare la locul de muncă dedicate studenților din instituțiile de învățământ superior înmatriculați într-un program de nivel ISCED 6 – 8, cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 ani la începerea unei operațiuni FSE+, respectiv:

Activitatea 1 - Implementarea de programe de formare/educaționale pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale (activitate relevantă)
- în vederea adaptării competențelor și calificărilor legate de mediu, climă, energie, economia circulară și bioeconomie si pentru dobândirea competențelor cerute de sectoarele legate de tranziția climatică (producția de energie regenerabilă și stimularea angajării tinerilor în sectoarele de producție de energie regenerabilă, reparații și întreținere a produselor 

Activitatea 2 - Dezvoltarea și sprijinirea parteneriatelor sustenabile dintre instituțiile de învăţământ superior și potențialii angajatori (activitate relevantă și obligatorie)
- care să faciliteze inserția socio-profesională a viitorilor absolvenți, prin stagii de practică de specialitate, programe de internship, programe de învățare la locul de muncă (inclusiv prin finanțarea mobilităților), sprijinirea studenților în vederea integrării pe piața muncii, inclusiv prin formarea de competențe socio-emoționale (workshopuri, sesiuni de coaching etc.) în vederea corelării sistemului de învățământ superior cu nevoile pieței muncii; 

Programele de internship se vor realiza în conformitate cu prevederile Legii nr. 176/2018 privind internshipul.

Stagiile de practică pot fi organizate atât la angajatori care fac parte din parteneriatul constituit pentru proiect, cât și la angajatori care nu fac parte din parteneriatul constituit pentru proiect, dar pentru care sunt încheiate contracte-cadru de colaborare sau convenţii.

Bugetul alocat Activității 2 trebuie să reprezinte minimum 50% din bugetul eligibil al proiectului. 

Activitatea 3 – Susținerea angajabilității absolvenților de învățământ terțiar (activitate relevantă) prin realizarea de analize în vederea anticipării unor nevoi orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale (ex.: AI, digitalizare, big data, competențe verzi etc.). 

Cheltuieli eligibile/neeligibile

CHELTUIELI ELIGIBILE

PEO prevede două categorii de cheltuieli eligibile: cheltuieli eligibile directe și cheltuieli eligibile indirecte.

Cheltuielile eligibile directe sunt cheltuieli care pot fi atribuite unei anumite activități individuale din cadrul proiectului și pentru care este demonstrată legătura directă cu activitatea în cauză. În această categorie sunt incluse, fără a se limita la acestea, următoarele tipuri de cheltuieli: servicii de formare profesională, servicii de informare și consiliere profesională, dezvoltarea de aplicații și sisteme informatice destinate activităților cu grupul țintă sau în beneficiul grupului țintă, organizarea de evenimente cu grupul țintă sau în beneficiul grupului țintă, pachete complete conținând transport și cazare a participanților, grupului țintă și/sau a personalului propriu, sonorizare, interpretariat, editarea și tipărirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare a grupului țintă, editarea și tipărirea de materiale publicitare destinate grupului țintă, cheltuieli necesare pentru identificarea nevoilor grupului țintă/comunităților etc.

Cheltuielile eligibile indirecte sunt cheltuielile efectuate pentru funcționarea de ansamblu a proiectului și care nu pot fi atribuite direct unei anumite activități. Aceste cheltuieli includ și cheltuieli generale de administrație, nefiind dimensionate în mod proporțional cu mărimea indicatorilor de realizare.

Cheltuielile de personal pot fi încadrate atât ca cheltuieli directe, cât și ca cheltuieli indirecte, în funcție de specificul acestora. Cheltuielile de personal sunt cheltuielile aferente resurselor umane implicate în implementarea proiectului (de ex: cheltuieli salariale, onorarii, cheltuieli aferente personalului externalizat etc). Cheltuielile directe de personal reprezintă acele cheltuieli care derivă din încheierea de raporturi de serviciu/de muncă, inclusiv contribuțiile angajatului și angajatorului, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și costurile rezultate din contracte de servicii încheiate cu personal extern beneficiarului, conform prevederilor legale în vigoare. Această categorie de cheltuieli este aferentă personalului care este direct implicat în activități generatoare de rezultate și, după caz, indicatori din cadrul operațiunii.

A. Cheltuielile eligibile directe - reprezintă cheltuieli care pot fi atribuite unei anumite activități individuale din cadrul proiectului şi pentru care este demonstrată legătura cu activitatea/ subactivitatea în cauză

Cheltuieli aferente managementului de proiect:

  • Cheltuielile salariale aferente liderului de parteneriat/partener unic/partenerului;

Cheltuieli salariale:

  • salariale cu personalul implicat în implementarea proiectului (în derularea activităților, altele decât management de proiect);
  • contribuții sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuții angajați şi angajatori)

Cheltuieli cu deplasarea:

  • pentru personal propriu și experți implicați in implementarea proiectului: cazare, diurna, transport (mijloacele de transport în comun sau taxi, gară, autogară sau port), taxe și asigurări de călătorie și asigurări medicale aferente deplasării;
  • pentru participanți - grup țintă: cazare, transport (mijloacele de transport în comun sau taxi, gară, autogară sau port), taxe și asigurări de călătorie și asigurări medicale aferente deplasării;

Cheltuieli cu servicii:

  • pentru consultanță și expertiză: aferente diverselor achiziții de servicii specializate;
  • pentru organizarea de evenimente și cursuri de formare: pachete complete (transport, cazare, servicii de sonorizare, interpretariat, servicii de editare şi tipărire de materiale pentru materiale pentru instruire/formare, materiale publicitare, etc);

Cheltuieli cu taxe/ abonamente/ cotizații/ acorduri/ autorizații:

  • achiziția de publicații/abonamente la publicații, cărți relevante pentru obiectul de activitate al beneficiarului, în format tipărit și/sau electronic, precum și cotizațiile pentru participarea la asociații;
  • achiziționare de reviste de specialitate, materiale educaționale relevante pentru operațiune, în format tipărit, audio și/ sau electronic;
  • taxe de eliberare a certificatelor de calificare/ absolvire;
  • taxe de participare la programe de formare/ educație;
  • cheltuielile aferente garanțiilor oferite de bănci sau alte instituții financiare;
  • taxe notariale;

Cheltuieli cu achiziția de materii prime, materiale consumabile și alte produse similare necesare proiectului:

  • materii prime și materiale necesare derulării cursurilor practice;
  • materiale direct atribuibile susținerii activităților de educație și formare;
  • papetărie, materialele auxiliare, materialele pentru ambalat, alte materiale consumabile;
  • licențe si software; multiplicare;

Cheltuieli cu hrana:

  • hrana pentru participanți (grup țintă) și alți participanți la activitățile proiectului;

Cheltuieli cu subvenții/burse/premii

  • subventii - indemnizație de participare la stagiul de practica;
  • premii în cadrul unor concursuri;

Cheltuieli cu închirierea, altele decât cele prevăzute la cheltuielile generale de administrație:

  • inchirierea de spatii pentru evenimente, workshop-uri, training-uri, formare profesionala, servicii etc.;
  • inchirierea de spații aferente derulării activităților proiectului;
  • inchiriere echipamente, vehicule, diverse bunuri;

Cheltuieli de tip FEDR:

  • achizitia de echipamente (inclusiv echipamente IT) mobilier, alte cheltuieli pentru investiții necesare activităților proiectului (exclus construcții, terenuri, achiziția imobilelor);

B. Cheltuielile eligibile indirecte – reprezintă cheltuieli efectuate pentru funcționarea de ansamblu a proiectului și care nu pot fi atribuite unei anume activități

Finanțare la rate forfetare de 15% (conform art. 54 lit (b) din Regulamentului (UE) nr. 2021/1060):

  • cheltuielile de tip FEDR, inclusiv cele pentru echipamente, și cheltuielile pentru închiriere și leasing;
  • indemnizație de participare în cuantum de 6 lei/oră pentru studenții, pe perioada participării la stagiile de practică;

Activitatea de informare și publicitate (capitolul cheltuieli indirecte) va prevede obligatoriu măsurile minime precum:

  • asigurarea vizibilității proiectului (prin expunerea unui afiș) la sediul/sediile de implementare a proiectului;
  • participanții din cadrul proiectului sunt informați în mod specific cu privire la sprijinul acordat prin FSE+;
  • documentele aferente proiectului (inclusiv certificatele de prezență sau alte certificate), să includă o mențiune cu privire la sprijinul acordat prin FSE+;

În funcție de specificul apelului de proiecte, pot fi bugetate activități specifice adresate grupului țintă, de tipul campanii de informare și conștientizare, campanii de recrutare a grupului țintă etc.; aceste activități nu reprezintă măsuri de informare și publicitate a proiectului, ci activități/subactivități de-sine-stătătoare, care vor fi bugetate la cheltuieli directe.

CHELTUIELI NEELIGIBILE

  • cheltuielile prevăzute la art. 64 din Regulamentul (UE) 2021/1060;
  • cheltuielile efectuate în sprijinul relocării potrivit art. 66 din Regulamentul (UE) 2021/1060;
  • cheltuielile excluse de la finanțare potrivit art. 7 alin. (1), (4) și (5) din Regulamentul (UE) 2021/1058, art. 16 alin. (1) și art. 22 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2021/1057 si art. 9 din Regulamentul (UE) 2021/1056;
  • achiziția de echipamente și autovehicule sau mijloace de transport secondhand;
  • amenzi, penalități, cheltuieli de judecată și cheltuieli de arbitraj;
  • cheltuielile efectuate peste plafoanele specifice stabilite
  • cheltuielile excluse de la finanțare de autoritatea de management prin ghidul solicitantului;
  • TVA recuperat pe baza declaraților depuse la ANAF.

Cheltuielile efectuate în cadrul proiectelor finanțate prin Programul Educație și Ocupare (directe sau indirecte, după caz) vor putea fi decontate:

  1. pe bază de costuri reale - documente justificative suport (state de plată, facturi etc);
  2. pe bază de opțiuni de costuri simplificate;

Evaluare și selecție

Evaluarea conformității administrative este complet digitalizată, realizată automat prin sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+, pe baza declarației unice, a cererii de finanțare, a bugetului și documentelor suport/justificative și a anexelor la cererea de finanțare încărcate de către solicitant în sistemul informatic MySMIS/2021/SMIS2021+.

Criteriile de evaluare privind eligibilitatea proiectului si a activităților sunt:

  • Încadrarea proiectului propus spre finanțare în programul operațional
  • Respectarea criteriilor de eligibilitate a cheltuielilor;  Includerea tuturor activităților obligatorii;
  • Respectarea condițiilor de acces stabilite în ghidul Solicitantului – Condiții Specifice.
  • Demonstrarea capacitații financiare a parteneriatului
  • Respectarea legislației europene și naționale, în cazul solicitanților entități finanțate din fonduri publice in ceea ce privește selecția partenerului/partenerilor ( unde este cazul);

Criteriile de evaluare tehnică și financiară aplicabile prezentelor apeluri de proiecte sunt:

❖ Relevanța – maxim 30 de puncte, minim 21 de puncte. 

❖ Eficacitate – maxim 30 de puncte, minim 21 de puncte

❖ Eficiență - maxim 30 de puncte, minim 21 de puncte. 

❖ Sustenabilitate – maxim 10 puncte, minim 7 puncte. 

Pragul de calitate stabilit pentru aceste apeluri de proiecte este 70 de puncte (proiectele situate sub acest punctaj  vor fi respinse).

Selecția proiectelor se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obținut, în limita fondurilor disponibile pentru cererea de proiecte.

Depunerea proiectelor

Tipul de apel -  de tip competitiv, cu termen limită de depunere.

Data deschiderii apelului = 18.08.2023, ora 16.00.

Data închiderii apelului = 27.11.2023, ora 16.00.

Proiectele pot fi depuse exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021/SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia online,  toate documentele aferente. 

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare inactivă
Perioadă de depunere proiect:

07 august 2023 - 12 ianuarie 2024

Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Educație și Ocupare

Axa prioritară:

Prioritate 7- Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță