Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect PEO_P09.g.5 - Ține pasul

Beneficiari eligibili

  • Furnizori de FPC autorizaţi
  • Furnizor servicii orientare, consiliere, mediere școlară și servicii alternative

Informații despre apel

Program: „Programul Educație și Ocupare 2021-2027“

Obiectiv de politică: 4 „Europă mai socială și mai favorabilă incluziunii, prin implementarea Pilonului european al drepturilor sociale“

Prioritate: P09 „Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității “

Obiectiv Specific: ESO4.7. “Promovarea învățării pe tot parcursul vieții, în special a oportunităților flexibile de actualizare a competențelor și de recalificare pentru toți, ținând seama de competențele antreprenoriale și digitale, printr-o mai bună anticipare a schimbării și a cerințelor de noi competențe bazate pe nevoile pieței muncii, precum și prin facilitarea tranzițiilor profesionale și promovarea mobilității profesionale (FSE+)

P09.g.5 Ghid: “Ține pasul”

Formarea profesională continuă reprezintă o componentă majoră a politicilor în domeniul învățării pe tot parcursul vieții, la nivel național și european, având ca obiectiv general creșterea competitivității și sprijinirea dezvoltării societății bazate pe cunoaștere.

Nivelul scăzut al competențelor digitale și al digitalizării este reflectat în ponderea mare a românilor care nu au utilizat internetul (20%); mai puțin de o treime au competențe digitale de bază (28%) și numai 10,1% din populația adultă deține competențe digitale peste nivelul de bază. RO ocupă ultimul loc din UE în ceea ce privește integrarea tehnologiei digitale în întreprinderi (COM, 2019).

Formarea profesională trebuie să fie realizată de către furnizori de formare profesională autorizați în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, si se organizează prin programe de inițiere, perfecționare, specializare, programe finalizate cu certificate  de absolvire sau prin programe de formare profesională cu recunoaștere la nivelul operatorului economic.

Condiții de eligibilitate

Solicitanţii eligibili pot f:

  • Furnizori de FPC autorizați, publici și privați, autorizați, conform legii;
  • Furnizori de servicii de consiliere și orientare profesională, autorizați, conform legii;

Partenerii eligibili pot fi:

  • Furnizori de FPC autorizați, publici și privați, autorizați, conform legii;
  • Furnizori de servicii de consiliere și orientare profesională, autorizați, conform legii;

În cadrul acestor apeluri de proiecte, nu sunt eligibili partenerii transnaționali.

În cadrul prezentelor apeluri de proiecte, proiectele pot fi depuse individual sau în parteneriat, constituit din două sau mai multe entități din categoriile eligibile. Pot fi selectați doar parteneri individuali, nu consorții, asociații de parteneri, grupuri de societăți.

In cazul proiectelor implementate in parteneriat, se va desemna obligatoriu ca lider al parteneriatului o entitate înregistrată fiscal in România. În situația în care activitatea în cauză nu poate fi asigurată de un singur partener, pot fi selectați mai mulți parteneri pentru implementarea aceleiași activități.

Pentru solicitant și/sau parteneri în cadrul proiectului este obligatoriu să fie încărcate in aplicația informatică MySMIS2021, in etapa de depunere a cererii de finanțare documente justificative, in vigoare, precum:

  • Acreditarea ca furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă (respectiv pentru servicii specializate de informare si consiliere pe piața muncii);
  • Autorizarea ca furnizor de formare profesională;
  • Alte documente relevante;

Proiectele depuse în cadrul prezentelor apeluri se aplica pentru beneficiarii din:

  • Regiunile mai puțin dezvoltate ale României: Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest, Vest și Centru;
  • Regiunea dezvoltată:  București Ilfov;

Un proiect depus în cadrul prezentelor apeluri poate viza:

  • într-una sau mai multe regiuni mai puțin dezvoltate;
  • la nivelul regiunii dezvoltate București-Ilfov;

Durata maximă de implementare este maximum 36 luni. Proiectele care vor prevedea o perioadă de implementare mai mare de 36 luni vor fi respinse.

Grup-ţintă

În cadrul prezentei cereri de propuneri de proiect grupul țintă cuprinde angajați cu vârsta între 18 ani împliniți și 64 ani, din care:

  • angajați cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau timp parțial), inclusiv persoane care ocupă poziții de management;
  • persoane care desfășoară o activitate din care se obține un venit;

Pentru a fi eligibile, persoanele din grupul țintă, la data intrării în operațiune, îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:

  • au vârsta minimă împlinită 18 ani, maxim 65 de ani;
  • au un raport de muncă/contract de management sau desfășoară o activitate din care se obține un venit (toate tipurile de ocupare, inclusiv PFA, întreprindere individuală și membru al întreprinderii familiale, liber profesioniștii sau cei care exercită activitate în baza unor legi speciale);
  • au domiciliul/reședința  în una din regiunile de dezvoltare vizate de proiect;

Numărul minim de persoane obligatoriu aparținând grupului țintă vizat, este de 500 de persoane.

La momentul intrării în operațiune, pentru fiecare persoană din grupul țintă, solicitantul va trebui să atașeze documente, după cum urmează:

  • pentru grupul țintă angajați cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau timp parțial), inclusiv persoane care ocupă poziții de management: adeverință de la locul de munca din care sa rezulte postul ocupat la data emiterii (funcție de subordonare sau de management) sau contractul individual de munca însoțit de extras Revisal;
  • pentru grupul țintă persoane care desfășoară o activitate din care se obține un venit: documente din care sa rezulte ca persoana obține venituri, altele decât in baza unui contract de munca/raport de serviciu. (declarație ANAF, plata contribuții etc).

Valoarea proiectului și finanțarea acordată

Alocarea financiară este de 111.838.235,00 eur (contribuția UE+ contribuția națională):

100.588.235,00 eur pentru regiunile mai puțin dezvoltate, din care:

  • 85.500.000,00  euro sursa FSE+(85%)
  • 15.088.235,00 euro contribuție națională (15%);

11.250.000,00 euro pentru regiunea dezvoltată București Ilfov, din care:

  • 4.500.000,00 euro sursa FSE+ (40%);
  • 6.750.000,00 euro contribuție națională (60%);

Valoarea minimă şi maximă eligibilă/nerambursabilă a unui proiect, atât pentru regiunile mai puțin dezvolate cât și pentru regiunea dezvoltată:

  • Valoarea minimă: 201.000 euro
  • Valoarea maximă: 1.000.000 euro

Cursul de schimb care va fi utilizat pentru stabilirea acestei valori este cursul Inforeuro aferent lunii Iulie 2023.

Cuantumul cofinanțării acordate

Cuantumul asistenței financiare nerambursabile se stabilește în mod individual, în funcție de modalitatea de organizare juridică a solicitantului/partenerilor.

Activități eligibile

Prezentul apel vizează programe de actualizare a competențelor specifice ale angajaților ca urmare a evoluțiilor tehnologice rapide si a apariției de noi competențe prin acțiuni relevante pentru piața forței de muncă și care să faciliteze accesul la un loc de muncă  sau păstrarea unui loc de muncă.

Activitatea 1 (activitate relevantă) - Organizarea si derularea de campanii de conștientizare a angajatorilor și angajaților privind importanța participării la FPC

- implementarea acestei activități va conduce la selectarea grupului țintă eligibil;

- constă în realizarea de acțiuni sub forma de campanii adresate potențialului grup țintă eligibil (angajați) si angajatori prin: diseminarea de pliante si broșuri, întâlniri directe cu GT eligibil, organizarea  de evenimente, diseminarea de materiale promoționale, campanie web si social media, diseminare de informații utile si relevante prin intermediul online, etc.

Activitatea 2 (activitate relevantă)  - Consilierea profesionala a angajaților pentru încurajarea participării la programele de FPC

- activitatea de consiliere profesională pentru grupul țintă vizat prin proiect urmează să fie derulată de solicitant/partener/parteneri și/sau poate fi externalizată de către solicitant/liderul de parteneriat;

- in cazul în care se optează pentru externalizarea acestei activități, solicitantul trebuie sa menționeze clar acest lucru în Cererea de finanțare, inclusiv în bugetul proiectului;

- prin excepție, partenerii pot subcontracta activități/subactivități suport (de ex., organizare evenimente, pachete complete conținând transport și cazare a participanților și/sau a personalului propriu, sonorizare, interpretariat, tipărituri), dar nu și activități relevante, pentru care au fost selectați ca parteneri în baza expertizei în domeniu;

Activitatea  3 (activitate relevantă și obligatorie) – Organizarea și derularea de programe de formare profesională pentru persoanele care ocupă funcții de management  

-  este dedicată persoanelor care care ocupă poziții de management (cum ar fi pozițiile de: manager general, director general, manager executiv, director executiv, director adjunct, manager de departament, manager de proiect, manager de linie, etc.) în vederea actualizării  competențelor de management în corelare cu evoluția tehnologiei si actualizarea strategiei de management de personal (necesarul de redistribuire, recalificare, recalificare evolutivă);

Prin programele de formare desfășurate se urmărește atingerea următoarelor obiective:

  • Creșterea performanțelor în plan profesional, precum și îmbunătățirea abilităților antreprenoriale și manageriale ale participanților;
  • Introducerea unor modele inovatoare de organizare a muncii, productive și ”verzi” în entități juridice, practici care să asigure sănătatea și securitatea la locul de muncă, care îmbunătățesc statutul profesional și de sănătate al angajaților, care asigură un tratament egal la locul de muncă;
  • Elaborarea unei planificări strategice pe termen lung în companii, care anticipează schimbările;
  • Facilitarea adaptării activității participanților la dinamica sectoarelor economice cu potențial competitiv identificate conform SNC sau la dinamica domeniilor de specializare inteligentă conform SNCDI;
  • Sprijinirea procesului de transformare digitală (Industrie 4.0) pentru creșterea gradului de competitivitate a entităților juridice prin intervenții țintite pe abilitățile antreprenoriale și manageriale ale participanților;

** Numărul de persoane care parcurg programele de formare destinate persoanelor care ocupă poziții de management nu poate fi mai mare de 10% din totalul grupului țintă.

Activitatea 4 (activitate relevantă și obligatorie) - Organizarea și derularea de programe de formare profesionala pentru angajați în vederea actualizării competențelor specifice ca urmare a evoluțiilor tehnologice și a apariției de noi competențe (recalificare, recalificare evolutivă)

- organizarea și derularea de programe de formare profesională a adulților (cursuri de  recalificare, inițiere, perfecționare sau specializare), cu recunoaștere la nivel național în conformitate cu prevederile OG nr. 129/2000 și/sau cursuri de formare profesională cu recunoaștere la nivelul operatorului economic, programe care vizează actualizarea competențelor specifice ale angajaților ca urmare a evoluțiilor tehnologice rapide și a apariției de noi competențe;

În ceea ce privește programele de formare în domeniul dobândirii de competențe digitale sunt eligibile în limita a maxim 50% din totalul grupului țintă:

  • Programe de formare a competențelor digitale de bază (generale, nespecifice unui domeniu de activitate, de exemplu: utilizarea unui sistem de operare, prelucrarea și gestionarea de documente electronice, competențe de bază pentru utilizarea Internetului, competențe de bază despre hardware, schimb de informații electronice la nivel elementar, utilizarea rețelelor sociale personale sau profesionale la nivel elementar, utilizarea serviciilor digitale gratuite oferite de diverse companii, introducere în securitatea sistemelor informatice, etc.);
  • Programe de formare a competențelor digitale avansate - in această categorie se vor putea organiza următoarele tipuri de programe de formare (sau oricare posibilitate de combinare a tematicilor propuse), lista nefiind una exhaustivă;
  • Programe de formare dedicate utilizării aplicațiilor informatice pentru eficientizarea activității întreprinderilor – de exemplu: aplicații de tip CRM (Customer Relationship Manager), RM (Resource Management), ERP (Enterprise Resource Planning), BPM (Business Performance Management), tablou de bord electronic, etc.;
  • Programe de formare dedicate dezvoltării competențelor digitale specifice schimbului electronic de informații și managementului documentelor electronice;
  • Programe de formare dedicate utilizării tehnologiei Cloud și a altor tehnologii/aplicații de stocare de date și informații;
  • Programe de formare dedicate gestionării platformelor de comunicare socială în scop profesional;
  • Programe de formare dedicate dezvoltării competențelor digitale specifice gestionării structurate a volumelor mari de date (big data) și a utilizării data mining;
  • Programe de formare dedicate utilizării aplicațiilor online și a rețelelor de social media în scopuri de marketing și promovare;
  • Programe de formare dedicate dezvoltării competențelor digitale specifice comerțului electronic – de exemplu: utlizarea aplicațiilor de tip market store, gestionarea bazelor de date cu produsele firmei, etc.;
  • Programe de formare dedicate dezvoltării competențelor digitale specifice aplicațiilor mobile;
  • Programe de formare dedicate securității informatice/cibernetice (cu privire la gestionarea documentelor, aplicațiilor, plăților, etc.);
  • Programe de formare a competențelor digitale dedicate specialiștilor din domeniul IT (respectiv angajaților pentru care felul muncii conform contractului de muncă implică activități avansate în domeniul IT). În această clasă de programe de formare se vor include și cursuri pentru dezvoltarea abilităților de programare.

Activitatea 3 și activitatea 4 reprezintă activități de bază în cadrul acestor apeluri de proiecte.

Cheltuieli eligibile/neeligibile

Beneficiarul trebuie să contribuie la cel puțin o temă secundară dintre cele de mai jos (se obține punctaj suplimentar):

  1. “Contribuția la competențele și locurile de muncă verzi și la economia verde” – cel puțin  9% din cheltuielile totale eligibile
  2. „Nediscriminarea și prevenirea oricărei forme de discriminare pe criterii de gen, origine rasială sau etnică, religie sau convingeri, handicap, vârstă sau orientare sexuală“ - cel puțin 7% din cheltuielile totale eligibile;
  3. „Dezvoltarea competențelor și a locurilor de muncă digitale“ – cel puțin  19% din cheltuielile totale eligibile;

Activitatea de informare și publicitate (capitolul cheltuieli indirecte) va prevede obligatoriu măsurile minime precum:

  • asigurarea vizibilității proiectului (prin expunerea unui afiș) la sediul/sediile de implementare a proiectului;
  • participanții din cadrul proiectului sunt informați în mod specific cu privire la sprijinul acordat prin FSE+;
  • documentele aferente proiectului (inclusiv certificatele de prezență sau alte certificate), să includă o mențiune cu privire la sprijinul acordat prin FSE+;

În funcție de specificul apelului de proiecte, pot fi bugetate activități specifice adresate grupului țintă, de tipul campanii de informare și conștientizare, campanii de recrutare a grupului țintă etc.; aceste activități nu reprezintă măsuri de informare și publicitate a proiectului, ci activități/subactivități de-sine-stătătoare, care vor fi bugetate la cheltuieli directe.

 

CHELTUIELI ELIGIBILE

Cheltuielile eligibile directe - reprezintă cheltuieli care pot fi atribuite unei anumite activități individuale din cadrul proiectului şi pentru care este demonstrată legătura cu activitatea/ subactivitatea în cauză

Cheltuieli aferente managementului de proiect:

  • Cheltuielile salariale aferente liderului de parteneriat/partener unic/partenerului;

Cheltuieli salariale:

  • salariale cu personalul implicat în implementarea proiectului (în derularea activităților, altele decât management de proiect);
  • contribuții sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuții angajați şi angajatori);
  • onorarii/venituri asimilate salariilor pentru experți proprii/cooptați;

Cheltuieli cu deplasarea:

  • pentru personal propriu și experți implicați in implementarea proiectului: cazare, diurna, transport (mijloacele de transport în comun sau taxi, gară, autogară sau port), taxe și asigurări de călătorie și asigurări medicale aferente deplasării;
  • pentru participanți - grup țintă: cazare, transport (mijloacele de transport în comun sau taxi, gară, autogară sau port), taxe și asigurări de călătorie și asigurări medicale aferente deplasării;

Cheltuieli cu servicii:

  • pentru consultanță și expertiză: aferente diverselor achiziții de servicii specializate;
  • pentru organizarea de evenimente și cursuri de formare: pachete complete (transport, cazare, servicii de sonorizare, interpretariat, servicii de editare şi tipărire de materiale pentru materiale pentru instruire/formare, materiale publicitare, etc);

Cheltuieli cu taxe/ abonamente/ cotizații/ acorduri/ autorizații:

  • achiziția de publicații/abonamente la publicații, cărți relevante pentru obiectul de activitate al beneficiarului, în format tipărit și/sau electronic, precum și cotizațiile pentru participarea la asociații;
  • achiziționare de reviste de specialitate, materiale educaționale relevante pentru operațiune, în format tipărit, audio și/ sau electronic;
  • taxe de eliberare a certificatelor de calificare/ absolvire;
  • taxe de participare la programe de formare/ educație;
  • cheltuielile aferente garanțiilor oferite de bănci sau alte instituții financiare;
  • taxe notariale;

Cheltuieli cu achiziția de materii prime, materiale consumabile și alte produse similare necesare proiectului:

  • materii prime și materiale necesare derulării cursurilor practice;
  • materiale direct atribuibile susținerii activităților de educație și formare;
  • Papetărie, materialele auxiliare, materialele pentru ambalat, alte materiale consumabile;
  • Licențe si software; multiplicare;

Cheltuieli cu hrana:

  • hrana pentru participanți (grup țintă) și alți participanți la activitățile proiectului;

Cheltuieli cu închirierea, altele decât cele prevăzute la cheltuielile generale de administrație:

  • inchirierea de spatii pentru evenimente, workshop-uri, training-uri, formare profesionala, servicii etc.;
  • inchirierea de spații aferente derulării activităților proiectului;
  • inchiriere echipamente, vehicule, diverse bunuri;

Cheltuieli de leasing         

  • cheltuieli de leasing fără achiziție: rate de leasing plătite de utilizatorul de leasing pentru echipamente, vehicule, diverse bunuri mobile şi imobile;

Cheltuieli de tip FEDR:

  • achizitia de echipamente, inclusiv echipamente IT, mobilier, alte cheltuieli pentru investiții necesare activităților proiectului;

1. Pentru implementarea cursurilor de formare profesională  cu recunoaștere națională =  Cost unitar/angajat/ oră programată de curs = 24,81 lei

Costul unitar va acoperi următoarele tipuri de cheltuieli:

  • Taxe și plăți către unitățile care furnizează cursuri de FPC inclusiv taxa de curs, plata examinatorilor, precum și plata instructorilor externi care au susținut cursurile interne;
  • Plăți efectuate pentru participanții la cursurile de FPC pentru transport și cazare;
  • Costul forței de muncă al instructorilor interni și personalului propriu al centrului de pregătire, precum și al altor persoane implicate exclusiv sau parțial în coordonarea și susținerea cursurilor de FPC;
  • Costul spațiului de pregătire (sălile de curs), al echipamentelor și materialelor didactice, inclusiv consumabilele folosite pentru cursurile de formare profesională continuă.

În plus, pentru participanți, la costul reieșit pentru stabilirea costului unitar s-au adăugat 5 lei/oră, reprezentând stimulente (ajutoare, premii) pentru cursanți pe perioada derulării cursului.  Nu sunt incluse cheltuielile cu managementul de proiect și cheltuielile indirecte.

2. Pentru implementarea cursurilor de calificare/recalificare de nivel 2 (360 ore), nivel 3 (720 ore) sau nivel 4 (1080 ore), decontarea cheltuielilor se realizează pe bază de costuri unitare, după cum urmează:

  • nivel 2 (360 ore) = 3.002,18 lei cost unitar/participant
  • nivel 3 (720 ore) = 4.971,91 lei cost unitar/participant
  • nivel 4 (1080 ore) = 9.635,63 lei cost unitar/participant

Costul unitar acoperă toate costurile legate de formare și include costurile directe de personal, alte costuri directe (costul materialelor de teorie și practică, costul chiriei sălii de instruire, alte materiale) și costurile indirecte.  Nu sunt incluse costurile legate de participare, cum ar fi costurile de transport, cazare, masă, subvenții etc., precum și costurile de gestionare a proiectului.

În ceea ce privește bugetarea cheltuielilor cu derularea cursurilor de calificare nivel 2, 3 și respectiv 4, care reprezintă cheltuieli sub forma de bareme standard pentru costurile unitare, acestea se vor bugeta în Cererea de finanțare conform algoritmului : N*CU(2,3,4)= TC(2,3,4) , unde 

N = Număr cursanți  certificați ca urmare a participării la cursul de calificare/recalificare

CU(2,3,4) = Cost unitar nivel 2, 3 sau 4         

TC(2,3,4)= Total cost curs de calificare nivel 2,3 sau 4

În situația în care cursurile de calificare (nivel 2, 3 4) sunt subcontractate, fundamentarea costurilor aferente subcontractării se va realiza de asemenea pe baza baremelor standard precizate mai sus.

Cheltuielile eligibile indirecte – reprezintă cheltuieli efectuate pentru funcționarea de ansamblu a proiectului și care nu pot fi atribuite unei anume activități

În cadrul proiectului pot fi decontate cheltuieli plafonate procentual/valoric, după cum urmează:

• Cheltuielile de tip FEDR, inclusiv cele pentru echipamente, și cheltuielile pentru închiriere și leasing vor respecta regulile și plafoanele stabilite prin Ghidul Condiții Generale PEO 2021-2027.

• Valoarea cheltuielilor de tip FEDR directe nu trebuie să depășească procentul de 15% din valoarea cheltuielilor directe eligibile aferente proiectului.

• Cheltuielile indirecte vor fi decontate ca rată forfetară fixă de 15% din costurile directe cu personalul, per proiect, prin aplicarea articolului 54 litera (b) din Regulamentul UE 2021/1060.

CHELTUIELI NEELIGIBILE

  • cheltuielile prevăzute la art. 64 din Regulamentul (UE) 2021/1060;
  • cheltuielile efectuate în sprijinul relocării potrivit art. 66 din Regulamentul (UE) 2021/1060;
  • cheltuielile excluse de la finanțare potrivit art. 7 alin. (1), (4) și (5) din Regulamentul (UE) 2021/1058, art. 16 alin. (1) și art. 22 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2021/1057 si art. 9 din Regulamentul (UE) 2021/1056;
  • achiziția de echipamente și autovehicule sau mijloace de transport secondhand;
  • amenzi, penalități, cheltuieli de judecată și cheltuieli de arbitraj;
  • cheltuielile efectuate peste plafoanele specifice stabilite
  • cheltuielile excluse de la finanțare de autoritatea de management prin ghidul solicitantului;
  • TVA recuperat pe baza declaraților depuse la ANAF.

Cheltuielile efectuate în cadrul proiectelor finanțate prin Programul Educație și Ocupare (directe sau indirecte, după caz) vor putea fi decontate:

  1. pe bază de costuri reale - documente justificative suport (state de plată, facturi etc);
  2. pe bază de opțiuni de costuri simplificate;

Evaluare și selecție

Evaluarea conformității administrative este complet digitalizată, realizată automat prin sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+, pe baza declarației unice, a cererii de finanțare, a bugetului și documentelor suport/justificative și a anexelor la cererea de finanțare încărcate de către solicitant în sistemul informatic MySMIS/2021/SMIS2021+.

Criteriile de evaluare privind eligibilitatea proiectului si a activităților sunt:

  • Încadrarea proiectului propus spre finanțare în programul operațional
  • Respectarea criteriilor de eligibilitate a cheltuielilor;  Includerea tuturor activităților obligatorii;
  • Respectarea condițiilor de acces stabilite în ghidul Solicitantului – Condiții Specifice.
  • Demonstrarea capacitații financiare a parteneriatului
  • Respectarea legislației europene și naționale, în cazul solicitanților entități finanțate din fonduri publice in ceea ce privește selecția partenerului/partenerilor ( unde este cazul);

Criteriile de evaluare tehnică și financiară aplicabile prezentelor apeluri de proiecte sunt:

❖ Relevanța – maxim 30 de puncte, minim 21 de puncte.  

❖ Eficacitate – maxim 30 de puncte, minim 21 de puncte

❖ Eficiență - maxim 30 de puncte, minim 21 de puncte.  

❖ Sustenabilitate – maxim 10 puncte, minim 7 puncte.  

Pragul de calitate pentru proiectele finanțate din PEO este de 70 de puncte din maxim 100 (proiectele situate sub acest punctaj  vor fi respinse).

Depunerea proiectelor

Tipul de apel -  de tip competitiv, cu termen limită de depunere.

Perioada de depunere: 11.08.2023, ora 16:00 - 27.11.2023, ora 16:00.

Proiectele pot fi depuse exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021/SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia online,  toate documentele aferente. 

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare inactivă
Perioadă de depunere proiect:

07 august 2023 - 12 ianuarie 2024

Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Educație și Ocupare

Axa prioritară:

Prioritate 9 - Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță