Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect PRSE/1.6/A.1/1/2023 Sprijin microîntreprinderi - ajutor de minimis

Beneficiari eligibili

  • Microîntreprindere

Informații despre apel

PROGRAMUL REGIONAL SUD EST 2021-2027

Obiectivul de politică 1 “O Europă mai competitivă și mai inteligentă, prin promovarea unei transformări economice inovatoare și inteligente și a conectivității TIC regionale”

Prioritatea 1 “O regiune competititivă prin inovare, digitalizare și întreprinderi dinamice”

Obiectiv Specific OS1.3. Intensificarea creșterii sustenabile și creșterea competitivității IMM-urilor și crearea de locuri de muncă în cadrul IMM-urilor, inclusiv prin investiții productive (FEDR)

Acțiunea 1.6 Stimularea activităților inovatoare și creșterea competitivității IMM-urilor

Operațiunea A.1 Creșterea competitivității microîntreprinderilor

Apel PRSE/1.6/A.1/1/2023  Creșterea competitivității microîntreprinderilor

 

Acest apel de proiecte se aplică investițiilor realizate în cele șase județe din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est (Braila, Buzau, Constanta, Galati, Tulcea, Vrancea)  din mediul urban, cu excepția teritoriului acoperit de ITI Delta Dunării.

Obiectivul principal îl reprezintă sprijinirea dezvoltării microîntreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în regiunea de dezvoltare Sud Est.

Prezentul apel este coordonat de Agenţia pentru Dezvoltare Regională a Regiunii de Dezvoltare Sud-Est (ADR SE) în calitate de Autoritate de Management pentru PRSM (AM PRSE), Brăila, jud. Brăila, România,  www.regiosudest.ro

Condiții de eligibilitate

Solicitanții eligibili sunt microîntreprinderile din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est (Braila, Buzau, Constanta, Galati, Tulcea, Vrancea), cu sediul social sau punct de lucru înregistrat fiscal în mediul urban, cu excepția teritoriului acoperit de ITI Delta Dunării.

Calitatea de microîntreprindere trebuie să existe atât la data depunerii aplicației de proiect, cât și la data semnării contractului de finanțare (pe parcursul întregii perioade de verificare și contractare).

Forma de constituire:

  • societăți comerciale (în baza Legii nr. 31/1990);
  • societăți cooperative (în baza Legii nr. 1/2005);
  • asociaţii şi fundaţii (în baza Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005);

Solicitantul de finanțare nu se încadrează în categoria întreprinderilor în dificultate în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare.

Solicitantul de finanțare nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior.

Solicitantul de finanțare a desfășurat activitate pe o perioadă de cel puțin unui an fiscal integral anterior depunerii cererii de finanțare (să fi fost înființată cel mai târziu la 3.01.2022;

Solicitantul de finanțare a înregistrat profit din exploatare >0  în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare, și a înregistrat un număr mediu de salariaţi de cel puţin unu, în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanţare, şi menţine numărul mediu de salariaţi cel puţin pe tot parcursul perioadelor de evaluare, selecţie, contractare, implementare, precum şi pe perioada de sustenabilitate a investiţiei, respectiv 3 ani de la plata finală în cadrul contractului de finanţare.

Domeniile de activitate  

Codurile CAEN eligibile sunt detaliate in  Anexa 5 - Lista-coduri-CAEN și sunt din grupele urmatoare:  10, 13, 14, 15, 16, 17,20, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 43, 55, 58, 62, 63, 75, 86, 93.  Investiția propusă prin proiect vizează o singură clasă CAEN.

Solicitantul de finanțare are autorizat codul CAEN eligibil vizat de investiție, la locația de implementare a proiectului, indiferent dacă acesta desfășoară sau nu activitate pe  respectivul cod CAEN,

sau

În situația în care investiția pentru care se solicită finanțare presupune înființarea unui punct de lucru nou, la momentul depunerii cererii de finanțare solicitantul de finanțare are:

i. codul CAEN eligibil vizat de investiție autorizat fie la sediul social/punctele de lucru existente, fie la terți, iar solicitantul de finanțare își asumă ca la finalul etapei de implementare, să facă dovada autorizării codului CAEN inclusiv la locația de implementare a proiectului,

sau

ii. codul CAEN eligibil vizat de investiție înscris în actul constitutiv, iar solicitantul de finanțare își asumă ca la finalul etapei de implementare să facă dovada autorizării codului CAEN la locația de implementare a proiectului.

La finalul etapei de implementare, solicitantul de finanțare trebuie să facă dovada autorizării codului CAEN eligibil pentru care a solicitat finanțare la locația de implementare a proiectului.

Investiția prevede crearea cel puţin a unui loc de muncă (altele decât cele din categorii defavorizate) în cadrul activităţii susţinute prin proiect și menținerea acestei creșteri pe perioada de 3 ani după efectuarea plății finale în cadrul contractului de finanțare.

Perioada de implementare a activităților proiectului, după semnarea contractului de finanțare este de maxim 36 luni pentru proiectele care includ lucrări și 24 luni pentru proiectele care includ doar dotări, fără a depăși data de 31.12.2029.

Activități eligibile

Tipurile de acțiuni avute în vedere sunt:

  1. Construirea/modernizarea/ extinderea de infrastructuri așa cum sunt definite în ghidul solicitantului, inclusiv asigurarea utilităților generale aferente, respectiv alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI;
  2. Dotare cu active corporale, de exemplu: echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe;
  3. Dotare cu instalații/echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, precum și sisteme care utilizează surse regenerabile, alternative de energie, în cazul în care acestea sunt destinate strict utilizării pentru investiția finanțată, de ex: stații de încărcare, pompe de căldură, mini-eoliene, compresoare aer, panouri și/sau sisteme fotovoltaice, panouri solare, etc.
  4. Investiții în active necorporale, exclusiv legate de funcționarea mijloacelor fixe care se achiziționează în vederea desfășurării activității finanțate: programe informatice, utilizarea IT și a proprietății intelectuale: brevete, licențe, mărci comerciale, inclusiv elemente care conduc la digitalizarea exclusive a activității legată de codul CAEN pentru care se solicită finanțare.
  5. Activități dedicate extinderii piețelor de vânzare, a gamei de produse și servicii oferite, precum și participarea la principalele canale și platforme de internaționalizare, inclusiv dezvoltarea de activități de marketing generate de codul CAEN finanțat, prin participarea solicitantului de finanțare, în calitate de expozant, la nivel național și/sau extern, în afara României, la târguri, expoziții.
  6. activități din domeniul economiei circulare;
  7. activități legate de utilizarea de:
  • soluții pentru recuperarea și reutilizarea materiilor prime, materialelor și produselor prin reintroducerea în procesul principal de fabricație sau prin crearea de noi produse/servicii, pentru dezvoltarea de noi activități economice necesare integrării în lanțurile valorice;
  • simbioză industrială;
  • promovarea amprentei de mediu a produsului/organizarea studiilor privind amprenta de carbon;
  • sprijinirea designului produsului pentru durabilitate, reparabilitate, reutilizare, upgradabilitate și reciclare. 

Alocarea financiară acordată

Pentru acest apel de proiecte alocarea financiară totală este de  43.362.593 euro  euro, din care:

  • 36.858.204  euro (FEDR)
  • 6.504.389 euro  (BS – Bugetul de stat)

Valoarea finanţării nerambursabile

Prezentul apel de proiecte se supune regulilor privind ajutorul de minimis, sprijinul se acordă sub formă de finanţare nerambursabilă, de maximum 200.000,00 euro (la nivel de întreprinderi unică pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi).

Valoarea minimă și maximă eligibilă/nerambursabilă a unui proiect

  • Valoarea minimă eligibilă: 20.000,00 Euro
  • Valoarea maximă eligibilă: 200.000,00 Euro

Rata de intensitate

Contribuția programului = maximum 90%  (în limita a max 200,000 eur)  

Contribuția solicitantului =  minimum 10%  

Cheltuieli eligibile/neeligibile

Categoriile de cheltuieli eligibile aferente prezentei scheme sunt grupate în costuri directe și în costuri indirecte.

Structura costurilor INDIRECTE este următoarea:

  • Cheltuieli pentru amenajarea terenului  

Se includ cheltuielile efectuate la începutul lucrărilor pentru pregătirea amplasamentului şi care constau în demolări, demontări, dezafectări, defrişări, evacuări materiale rezultate, sistematizări pe verticală, drenaje, epuizmente - exclusiv cele aferente realizării lucrărilor pentru investiţia de bază - devieri de cursuri de apă.

  • Cheltuieli pentru amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială

Se includ cheltuielile efectuate pentru lucrări şi acţiuni de protecţia mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor, de exemplu:  plantare de copaci; reamenajare spaţii verzi; lucrări/acţiuni pentru protecţia mediului.

  • Cheltuieli pentru relocarea/ protecția utilităților

Se includ cheltuielile pentru relocarea/ protecţia utilităţilor: devieri reţele de utilităţi din amplasament.

  • Cheltuielile pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului

Se includ cheltuielile aferente lucrărilor pentru asigurarea cu utilităţile necesare funcţionării obiectivului de investiţie, care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca aparţinând obiectivului de investiţie, precum şi cheltuielile aferente racordării la reţelele de utilităţi, precum: alimentare cu apă; canalizare; alimentare cu gaze naturale; agent termic; energie electrică; telecomunicaţii, etc.    

  • Cheltuieli pentru investiţia de bază:

Construcții și instalații construcții și instalații

- cheltuieli aferente activităţilor de construcție/ modernizare și extindere a spațiului de producție/servicii ale microîntreprinderilor, respectiv cheltuielile aferente execuţiei tuturor obiectelor cuprinse în obiectivul de investiţie, clădiri, construcţii speciale, instalaţii aferente construcţiilor, precum instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicaţii şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului;

Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care necesită montaj

- Se cuprind cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor tehnologice, precum şi a celor incluse în instalaţiile funcţionale;

Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care nu necesită montaj și echipamente de transport

- Se includ cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor care nu necesită montaj, precum şi a echipamentelor de transport tehnologic;

Montaj utilaje, echipamente tehnologice și funcționale

- Se cuprind cheltuielile aferente montajului utilajelor tehnologice şi al utilajelor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv reţelele aferente necesare funcţionării acestora;

Dotări - echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotica, care se regăsesc în Subgrupa 2.1 „Echipamente tehnologice - mașini, utilaje și instalații de lucru)” Subgrupa 2.2. „Aparate și instalații de măsurare, control și reglare”, Clasa 2.3.6 Utilaje şi instalaţii de transportat şi ridicat, cu excepția Subclaselor 2.3.6.3.3, 2.3.6.6, 2.3.6.6.1, 2.3.6.7, 2.3.6.8, 2.3.6.8.1, Grupa 3 „Mobilier, aparatură birotică, sisteme de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale” care se încadrează în limita valorică aferentă mijloacelor fixe;

Dotari - instalații/echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, precum și sisteme care utilizează surse regenerabile, alternative de energie, în cazul în care acestea sunt destinate strict utilizării pentru investiția finanțată, de ex: stații de încărcare, pompe de căldură, mini-eoliene, compresoare aer, panouri și/sau sisteme fotovoltaice, panouri solare, etc.

Cheltuieli cu active necorporale

- Se cuprind cheltuielile cu achiziţionarea activelor necorporale exclusiv legate de funcționarea mijloacelor fixe care se achiziționează în vederea desfășurării activității finanțate: programe informatice, utilizarea IT și a proprietății intelectuale: brevete, licențe, mărci comerciale, inclusiv elemente care conduc la digitalizarea doar a activității legată de codul CAEN pentru care se solicită finanțare;

Cheltuieli pentru organizarea de șantier si conexe organizarii de santier

- Se cuprind lucrările de construcții și instalații aferente organizării de șantier si conexe acesteia;

Cheltuieli diverse și neprevăzute

- se consideră eligibile dacă sunt detaliate corespunzător prin documente justificative și doar în limita a 10% din valoarea eligibilă a cheltuielilor pentru investitia de baza.

Cheltuieli cu achiziționarea de instalații/echipamente specifice economiei circulare

- Se cuprind cheltuieli pentru achiziționarea de instalații/echipamente specifice pentru activități din domeniul economiei circulare sau activități de dezvoltare de noi lanțuri de aprovizionare ecologice;

  • Cheltuieli achizitionarea de instalații/echipamente specifice recuperarii și reutilizarii materiilor prime, materialelor și produselor prin reintroducerea în procesul principal de fabricație sau prin crearea de noi produse/servicii, pentru dezvoltarea de noi activități economice necesare integrării în lanțurile valorice;
  • Cheltuieli pentru simbioză industrială;
  • Cheltuieli pentru promovarea amprentei de mediu a produsului/ organizarea studiilor privind amprenta de carbon;
  • Cheltuieli pentru sprijinirea designului produsului pentru durabilitate, reparabilitate, reutilizare, upgradabilitate și reciclare;
  • Cheltuieli pentru activități de marketing și internaționalizare

- Se cuprind cheltuieli pentru extinderea piețelor de vânzare, a gamei de produse și servicii oferite, precum și participarea la principalele canale și platforme de internaționalizare, inclusive dezvoltarea de activități de marketing generate de codul CAEN finanțat, prin participarea solicitantului de finanțare, în calitate de expozant, la nivel național și/sau extern, în afara României, la târguri, expoziții:   taxa de participare; taxa de închiriere a stand-ului, maximum 2 delegați;  transportul și depozitarea mostrelor şi materialelor promoționale; servicii de marketing.

- Cheltuielile eligibile, privind taxa de participare și taxa de  închiriere a stand-ului, trebuie efectuate de către beneficiari în relația directă, fără intermediari, cu organizatorii acestor târguri, expoziții.

Costurile INDIRECTE -  se va avea în vedere  aplicarea unei rate forfetare la costurilor directe eligibile, respectiv 5% din costurile directe eligibile.

Structura costurilor indirecte este următoarea:

  • Cheltuieli pentru consultanță si management de proiect - Consultanța/Managementul de proiect pentru obiectivul de investiții:

a) plata serviciilor de consultanţă la elaborarea cererii de finantare si a tuturor studiilor necesare intocmirii acesteia; sunt eligibile inclusiv cheltuielile efectuate între 01.01.2021 și data depunerii proiectului.

b) plata serviciilor de consultanţă în domeniul managementului execuţiei investiţiei;

c) serviciile de consultanţă/asistenţă juridică în scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi/sau aplicării procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, dacă este cazul; Sunt eligibile inclusiv cheltuielile efectuate între 01.01.2021 și data depunerii proiectului.

  • Cheltuielile pentru publicitate și informare - Cheltuieli necesare pentru realizarea activităților de comunicare și vizibilitate detaliate în Manualul de identitate vizuală pentru beneficiari, obligatorii în conformitate cu prevederile contractului de finanţare;
  • Cheltuieli pentru comisioane, cote, taxe, costul creditului:
  1. cota aferentă Inspectoratului de Stat în Construcţii, calculate potrivit prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată;
  2. cota aferentă Inspectoratului de Stat în Construcţii, calculate potrivit prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor-CSC, în aplicarea prevederilor Legii nr. 215/1997 privind Casa Socială a Constructorilor;
  • Cheltuielile cu activitatea de audit financiar extern.

AM PR SE va calcula costurile indirecte prin aplicarea unei rate forfetare de 5% la costurilor directe eligibile.

Taxa pe valoare adaugată nedeductibilă aferentă cheltuielilor eligibile, potrivit legislației naționale în domeniul fiscal este eligibila.

Sunt considerate neeligibile:

  1. categoriile de cheltuieli neeligibile menționate la art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operațiunilor finanțate în perioada de programare 2021—2027 prin Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European Plus, Fondul de Coeziune și Fondul pentru o Tranziție Justă;
  2. orice cheltuieli suportate înainte de 01.01.2021 conform prevederilor art. 63, alin (2) din Regulamentul (UE) nr. 2021/1060; cheltuielile excluse de la finanțare potrivit art. 7 alin. (1), (4) și (5) din Regulamentul (UE) 2021/1058; cheltuielile realizate în cadrul operațiunilor care intră sub incidența prevederilor art. 63 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 2021/1060;
  3. cheltuielile aferente proiectelor care au fost finalizate fizic sau implementate integral înainte de depunerea cererii de finanțare în cadrul programului, indiferent dacă au fost efectuate sau nu toate plățile aferente, conform prevederilor art. 63, alin (6) din Regulamentul (UE) nr.1060/2021;
  4. cheltuielile aferente operațiunilor care fac obiectul uneia dintre situațiile prevăzute la art. 65 alin. (1) și (2) din Regulamentul (UE) 2021/1060, care afectează caracterul durabil al operațiunilor, devin neeligibile, proporțional cu perioada de neconformitate;
  5. cheltuielile pentru achiziţionarea de imobile (teren/clădire); bunuri care, conform legii, intră în categoria obiectelor de inventar;
  6. costuri operaţionale, de funcționare, de testare și întreținere a obiectivelor finanțate prin proiect;
  7. costuri administrative: salariile personalului general de administrație; chiriile și reparații ale imobilizărilor de interes general în administrație; energie, combustibil și alte consumuri similare; cheltuieli administrative gospodărești;
  8. alte cheltuieli generale de administrație; cheltuieli financiare, respectiv prime de asigurare, taxe, comisioane, rate și dobânzi aferente creditelor; contribuția în natură; amortizarea; leasingul;
  9. cheltuieli cu elaborarea studiilor de teren; cheltuieli cu elaborarea studiilor de prefezabilitate, a studiilor de fezabilitate şi a documentaţiilor de avizare a lucrărilor de intervenţii și a proiectului tehnic; cheltuieli pentru plata activităților de asistență tehnică din partea proiectantului respectiv plata diriginților de șantier;
  10. cheltuieli pentru documentații-suport și cheltuieli pentru obținerea de avize, acorduri și autorizații; cheltuieli pentru lucrări de întreținere/reparare/mentenanță;
  11. costurile lucrărilor de construcție/extindere pentru spații destinate exclusiv desfășurării activităților administrative: birouri, săli de conferințe/ședințe, spații pentru relaxarea angajaților, săli de mese, spații de cazare;
  12. costurile aferente investițiilor în active necorporale destinate întregii activități a solicitantului de finanțare;
  13. costurile aferente investițiilor în programe informatice (aplicație), respectiv costurile destinate rezolvării unor probleme specifice derulării întregii activități a solicitantului de finanțare și care nu sunt destinate derulării activității pe codul CAEN pentru care solicită finanțare;
  14. cheltuielile a căror valoare depășește limitele maxime, acolo unde sunt prevăzute limitări; cheltuielile privind achiziţia de dotări/echipamente/utilaje second-hand;
  15. taxa pe valoarea adăugată recuperabilă, cu excepţia cazului în care aceasta nu se poate recupera în temeiul legislaţiei naţionale privind TVA-ul; cheltuieli cu investițiile ce fac obiectul dublei finanțări care vizează aceleași costuri eligibile;
  16. cheltuielile cu achiziţionarea autovehiculelor și a mijloacelor de transport, aşa cum sunt ele clasificate în Subgrupa 2.3. „Mijloace de transport” din HG 2139/2004, indiferent de domeniul de activitate al solicitantului ori de domeniul de activitate în care se doreşte realizarea investiţiei propuse prin proiect, cu excepția claselor: 2.3.6.1, 2.3.6.1.1., 2.3.6.1.2., 2.3.6.2., 2.3.6.2.1., 2.3.6.2.2., 2.3.6.3., 2.3.6.3.1., 2.3.6.3.2., 2.3.6.4., 2.3.6.4.1., 2.3.6.4.2., 2.3.6.4.3., 2.3.6.4.4., 2.3.6.5;
  17. cheltuieli cu achiziționarea mașinilor și utilajelor de construcții aşa cum sunt ele clasificate în Clasa 2.1.20 „Mașini și utilaje pentru construcții”, subclasele 2.1.20.1, 2.1.20.1.1, 2.1.20.3.1, 2.1.20.5.1, 2.1.20.5.3, 2.1.20.6.1 din HG 2139/2004;
  18. amenzi, penalităţi, dobânzi, cheltuieli de judecată şi cheltuieli de arbitraj;
  19. cheltuielile efectuate înainte de data depunerii cererii de finanţare, cu excepția celor specificate în clar în ghidul solicitantului de finanțare aferent fiecărui apel de proiecte;
  20. cheltuieli efectuate după finalizarea etapei de implementare a proiectului, respectiv finalizarea ultimei activități a proiectului; cheltuieli care nu corespund particularităţilor/obiectivelor/activităţilor sprijinite prin actiunea regională;
  21. cheltuieli de mentenanță; cheltuielile pentru activitati cu produse cu caracter erotic sau obscen, jocuri de noroc, precum si cele care contravin bunelor moravuri, ordinii publice si/sau prevederilor legale in vigoare; cheltuielile aferente activităților de astrologie și spiritism, inclusiv on-line, servicii personale de tipul: servicii de escortă, servicii de stabilire a întâlnirilor, servicii ale agențiilor matrimoniale, video chat on-line pentru consiliere matrimonială și psihologică;
  22. sistemele de minare/stocare pentru criptomonede, tabletele si telefoanele mobile;

Criterii de evaluare și selecție

Principalele etape ale procesului de evaluare, selecție și contractare sunt

1. Verificarea conformității administrative

Această etapă este complet digitalizată, respectiv este realizată în mod automat prin sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+, pe baza declarației unice generată de sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+.

2. Evaluarea tehnică și financiară

 Evaluarea tehnică și financiară se va realiza în baza grilei de evaluare tehnică și financiară, prezentată în Anexa 6 - Grila de evaluare tehnică şi financiară.

3. Contractarea proiectelor

Pragul de calitate este  minim  50 de puncte. 

Praguri de excelență:

  • 85 de puncte – luna 1 de depunere;
  • 80 de puncte – luna 2 de depunere;
  • 75 de puncte  - luna 3 de depunere;
  • 70 de puncte - luna 4 de depunere.

Finantarea proiectelor se va realiza în ordine descrescătoare a punctajului obținut până la consumarea întregii alocări financiare disponibile pentru apel.

Proiectele care obțin mai puțin de 50 de puncte sunt respinse.

Depunerea proiectelor

Apelul de proiecte tip competitiv, cu termen-limită de depunere.

Cererile de finanțare se vor depune prin intermediul aplicației SMIS2021/MySMIS2021, sub semnătură electronică extinsă, certificată. Un potenţial beneficiar poate depune mai multe cereri de finanţare, cu respectarea condițiilor ghidului solicitantului. Cererea de finanțare și anexele acesteia trebuie să fie completate în limba română. Orice alte documentele redactate în altă limbă vor fi însoțite, în mod obligatoriu, de traducere legalizată sau autorizată.

Toate etapele aferente unui proiect (depunere, evaluare, contractare, implementare, durabilitate) se vor desfășura prin intermediul sistemului informatic MySMIS.

 Ghidul se află în perioada de consultare publică timp 15 zile din 15.09.2023 și până în 05.10.2023 (ora 24.00).

Observațiile și propunerile se pot trimite la adresa de e-mail: consultare.prse@adrse.ro

Conform ghidului final, cererile de finantare vor fi depuse prin sistemul informatic MySMIS 2021/2021+ în perioada: 29 mai 2024, ora 10.00 – 28 iunie 2024, ora 16.00.

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană