Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Comisia Europeana va finanta 19 actiuni europene de sprijinire a mobilitatii urbane sustenabile


Comisia Europeana a anuntat cele 19 actiuni care vor primi finantare in cadrul campaniei pentru mobilitate urbana sustenabila intitulata „Do the Right Mix”(„Alege combinatia potrivita”). Actiunile selectionate vor primi fiecare pana la 7.000 EUR pentru a sprijini activitati de promovare a unor moduri mai ecologice si mai sustenabile de deplasare in mediul urban, precum concursuri de design si activitati educationale.

„Pe parcursul acestei campanii, Europa s-a dovedit a fi incredibil de inovatoare in ceea ce priveste crearea unei culturi a mobilitatii urbane sustenabile”, a afirmat vicepresedintele Comisiei Europene, Siim Kallas, comisarul european pentru transporturi. „In ansamblu, diferitele activitati au demonstrat ca transportul sustenabil poate fi accesibil tuturor. Speram ca aceasta finantare va permite continuarea acestei excelente munci de teren”.

Prin integrarea unor aplicatii mobile si a retelelor de socializare, activitatile din acest an au incurajat publicul sa isi revizuiasca optiunile in materie de transport. De exemplu, regiunea Arnhem-Nijmegen din Olanda a dezvoltat o aplicatie mobila inspirata din Turul Frantei, al carei scop este de determina cetatenii sa foloseasca tot mai mult bicicleta pentru a merge la serviciu, evitand astfel congestionarea traficului. Premiul oferit castigatorului este o excursie la Paris.

Marea Regiune a Luxemburgului a solicitat utilizatorilor transportului public sa se fotografieze cu simboluri care reprezinta diferitele mijloace de transport pe care le combina pentru a se deplasa si sa distribuie apoi fotografiile respective pe Facebook; autorul fotografiei cu cele mai multe voturi castiga bilete de transport public si un joc de societate.

In Gdynia (Polonia), un concurs intitulat „(R)evolutia parcarilor” invita tineri designeri si arhitecti sa reproiecteze anumite parcari astfel incat acestea sa devina cat mai vizibile si mai estetice, in limitele unui buget prestabilit.

Pe parcursul campaniei de trei ani „Do the Right Mix”, aflata acum in ultimul sau an, peste 605 actiuni de mobilitate urbana sustenabila desfasurate la nivel local, regional si national au fost inregistrate pe pagina de internet http://www.dotherightmix.eu/. Scopul campaniei este de a incuraja cetatenii sa renunte la deplasarea cu automobilul si sa foloseasca, in viata de toate zilele, o combinatie de mai multe mijloace de transport sustenabile. Actiunile de promovare, care pot proveni atat din cele 28 de state membre, cat si din Norvegia, Islanda si Liechtenstein, figureaza pe harta mobilitatii de pe site-ul respectiv, oferind o mai mare vizibilitate participantilor la campanie si activitatilor lor.

In cadrul acestui apel final pentru cereri de finantare s-au primit 66 de cereri din 23 de tari eligibile, campania crescand astfel in amploare fata de anul trecut, cand au candidat doar 18 tari.

Sursa: Comisia Europeana

Vizualizări: 97