Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Strategia Națională privind Incluziunea Socială și Reducerea Sărăciei 2015-2020, discutată cu manageri de responsabilitate socială din mediul privat

Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice a organizat  masa rotundă cu tema “CSR și Strategia Națională privind Incluziunea Socială și Reducerea Sărăciei 2015-2020. Cum pot colabora sectorul privat și Guvernul pentru scăderea a numărului de persoane care trăiesc în sărăcie?”

Scretarul de stat, Oana Țoiu, a arătat că este nevoie de o abordare nouă pentru combaterea sărăciei, la care Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice deja lucrează, iar contribuția angajatorilor și a finanțatorilor de proiecte este extrem de importantă.

“Ne-am asumat ca țară scoaterea din sărăcie a mai mult de jumătate de milion de oameni până în 2020 dar, deși PIB-ul a înregistrat creșteri în ultimii ani, sărăcia relativă a crescut la rândul ei și este cruntă în rândul copiilor: 1 din 3 copii este afectat de acest fenomen. Sărăcia este și o piedică în calea angajării și în contextul în care vom pierde din forța de muncă active, din cauza îmbătrânirii populației și a migrației, este vital să mobilizăm resursele umane din grupurile vulnerabile. E nevoie de o altă abordare, care să asigure accesul la oportunitate, la angajare, la antreprenoriat social, la servicii sociale, medicale și la educație ca aceste familii să devină contribuitori activi în societate. La asta lucrăm acum în implementarea strategiei și a pachetului de măsuri anti-sărăcie, la a asigura o șansă abilității dincolo de vulnerabilitate, și pentru asta avem nevoie și de colaborarea dumneavoastră ca angajatori, finanțatori de proiecte și purtători de mesaj pentru angajații, furnizorii și clienții dumneavoastră” a declarat doamna Secretar de Stat, Oana Țoiu.

Reprezentanții mediului privat au apreciat inițiativa Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, de a iniția acest dialog cu mediul privat, arătând că și pentru companii este important ca banii pe care îi alocă să fie investiți având la bază o gândire strategică pe termen lung.

”Mă bucur că există o strategie. Și pentru noi este important ca proiectele noastre și investiția pe care o facem în comunitate să fie corelată cu o gândire pe termen lung. Ca plătitori de taxe de asemenea este important că ați deschis comunicarea către noi și că putem vedea că banii vor fi investiți cu o gândire strategică pe termen lung” a declarat unul din managerii de CSR.

Participanții au mai menționat nevoia de a elimina nu numai barierele fizice și financiare de acces, ci și pe acelea impuse de mentalitățile prezente acum în societate, în așa fel încât gradul de ocupare a persoanelor cu dizabilități să crească, precum și accesul la educație și sănătate în comunitățile de romi.

În cadrul întâlnirii s-a discutat despre modalitățile de a sprijini afacerile sociale prin achiziții private, pregătirea unui pachet de sprijin a angajării grupurilor vulnerabile și a susținerii mobilității acestora, nevoia unor caravane în comunitățile defavorizate și disponibilitatea mediului privat de a susține cu resurse financiare, voluntari și expertiza comunităților locale în implementarea strategiei, precum și de nevoia alocării de resurse pentru programele de prevenție.

Strategia Națională privind Incluziunea Socială și Reducerea Sărăciei 2015-2020, aprobată de Guvernul României prin HG nr. 383/2015, Pachetul integrat pentru combaterea sărăciei, alături de site-ul antisaracie.mmuncii.ro, Atlasele Zonelor Rurale, al Zonelor Urbane Marginalizate şi al Dezvoltării Umane Locale din România, precum și alte măsuri aflate în pregătire, reprezintă instrumente care pot direcționa acțiuni și proiecte - complementare eforturilor publice - ale mediului privat.

La întâlnire au participat Secretarul de Stat Oana Țoiu, reprezentanți ai Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială, Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități, Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție și ai Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, alături de reprezentanți ai BCR - Banca Comercială Română, BRD – Groupe Societe Generale, Coca-Cola HBC România, Consiliul Investitorilor Străini, Enel România, Ford România, Groupe Renault, Heineken România, Hewlett Packard Enterprise, IKEA, Kaufland România, Mega Image, OMV Petrom, Romstal, SABMiller - Ursus Breweries, Schenker Logistics România, Șerban & Musneci Associates și Unilever.

Secretarul de stat, Oana Țoiu a mulțumit companiilor care deja și-au luat angajamentul de responsabilitate social și a lansat o invitație și companiilor care au o investiție în comunitate, în domenii precum sănătate, educație, servicii sociale, ocuparea grupurilor defavorizate, sprijinirea antreprenoriatului social și care vor să ia parte la următoarele întâlniri, să se înscrie la adresa cabinetss@mmuncii.ro.

 Sursa: Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice

Vizualizări: 354