Beneficiarii și partenerii proiectelor finanțate din fonduri europene pot utiliza mecanismul cererilor de plată prin care solicită Autorităților de Management plata facturilor pentru livrarea bunurilor/prestarea serviciilor/execuţia lucrărilor recepţionate, plata salariilor, acordarea burselor, subvențiilor sau onorariilor.
Acest mecanism este utilizat în prezent pentru plata primei tranșe a subvențiilor către antreprenorii selectați în cadrul schemei România Start-Up Plus.
În termen de 5 zile de la virarea banilor de către Autoritatea de Managemet în contul de Trezorerie deschis de beneficiar/partener, acesta are obligația de a depune o copie a notificării primite de la AM și ordinele de plată pentru decontarea cheltuielilor către furnizori/beneficiarii subvențiilor. În cazul în care beneficiarul nu prezintă ordinele de plată pentru realizarea plăților în conformitate cu notificarea primită, unitățile Trezoreriei Statului restituie integral sumele în conturile Autorității de Management.
Beneficiarii proiectelor și partenerii care au solicitat Autorităților de Management utilizarea acestui mecanism pot verifica online extrasele de la Trezorerie prin intermediul Spațiului Privat Virtual.
Pași pentru înregistrare în Spațiul Privat Virtal
1. Înregistrare online
Instrucțiuni complete pentru înregistrare găsiți aici:
2. Prezentarea la organul fiscal
În termen de 10 zile de la primirea acestui numar de înregistrare, persoana împuternicită de către Administrator se prezintă la organul fiscal împreună cu:
3. Autentificare SPV
Autentificarea se face selectând butonul Autentificare certificat de pe portalul ANAF de aici.
În continuare, se alege certificatul înregistrat (semnătura electronică) şi se tasteaza PIN-ul. Se selectează din meniu „extrase de cont”.
Noi am făcut toți pașii utilizând internet explorer.
Alexandra Iancu,
Raluca Prelucă,