Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Reducerea emisiilor poluante în Sibiu începe cu modernizarea Căii Dumbrăvii

Un important proiect de dezvoltare regională și locală se va derula până la sfârșitul anului 2022 în municipiul Sibiu. Este vorba de cererea de finanțare depusă în cadrul Axei Prioritare 4.1 a Programului Operațional Regional REGIO 2014-2020, pentru modernizarea infrastructurii rutiere utilizate de transportul public urban de călători, prin crearea unei benzi dedicate pe tronsonul 1 de la intersecția cu străzile Nicolaus Olahus și Bulevardul Mihai Viteazu și până la intersecția cu străzile Bahluiului și Siretului. Prin această inițiativă – a cărei valoare totală este de peste 21,4 milioane lei – se vor amenaja și pistele pentru biciclete, trotuarele și zonele verzi de pe Calea Dumbrăvii. Suma nerambursabilă atrasă pentru investiții este de aproape patru milioane euro, reprezentând 98% din valoare cheltuielilor eligibile din proiect și resursele vor asigura inclusiv lucrările de reabilitare a rețelelor de alimentare cu apă și canalizare, situate în corpul străzii și modernizarea iluminatului stradal pe strada Calea Dumbrăvii din municipiul Sibiu.

Buget și perioadă de implementare proiect:

Contractul de finanțare cu titlul „Modernizarea străzii Calea Dumbrăvii din Municipiul Sibiu” are o valoare totală de 21.423.912,91  lei, din care 18,205,137.21 lei reprezintă fondurile nerambursabile alocate (respectiv 3.979.786,9 euro). Aceste resurse financiare sunt asigurate din bugetul Regiunii Centru alocat prin Axa prioritară 4.1 a POR 2014-2020, ce prevede ”promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare”, cu accent pe obiectivul de reducere a emisiilor de carbon prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Beneficiarul finanțării – Primăria Municipiului Sibiu – estimează că proiectul se va finaliza pana la 22.12.2022, ceea ce înseamnă că în maxim doi ani, sibienii și turiștii vor beneficia de condiții mult mai bune de iluminat stradal, dar cu costuri mult mai reduse.

Lucrări prevăzute în proiect:

În esență, lucrările propuse pentru modernizarea străzii Calea Dumbrăvii, în sensul reducerii emisiilor poluante din municipiul Sibiu, sunt divizate în două tronsoane, primul având 1,3 km lungime, de la sensul giratoriu / intersecția străzilor Calea Dumbrăvii cu Bulevardul Mihai Viteazu, până la sensul giratoriu / intersecția cu str. Bahluiului și strada Siretului; iar cel de-al doilea de 0,98 km lungime, de la sensul giratoriu / intersecția străzilor Bahluiului și Siretului, până la sensul giratoriu / intersecția străzilor Calea Dumbrăvii și Ludoș.

Pe primul tronson strada va fi configurată cu 2 benzi de circulație, în același sens, fiecare bandă cu câte 3 m lățime și o bandă suplimentară destinată transportului public, cu lățimea de 3,5 m și care va fi delimitată de celelalte benzi cu bordura mare rotunjită. Acest tronson de stradă va fi prevăzut cu trotuar pietonal amplasat pe ambele părți: pe partea dreaptă trotuarul va avea o lățime de 2 m, iar pe partea stânga lățimea va fi de 2,5 m. Pista de bicicliști va fi amplasată pe partea dreaptă și va avea lățimea de 2,5 m cu sens dublu. Spațiul verde va avea lățimea de 1,5-2 m pe partea stângă și lățimea de 2,5 m pe partea dreaptă. În zona acestui tronson se vor amenaja intersecțiile cu cele 16 străzi laterale cu același sistem rutier ca al străzii principale și se vor amenaja aproximativ 270 locuri de parcare cu structură rutieră identică cu cea a părții carosabile și care vor fi amplasate de-a lungul străzii (parcări laterale). Pe toată lungimea străzii se vor amenaja stații de autobuz necesare pentru urcarea și coborârea călătorilor din mijloacele de transport în comun.

Pe al doilea tronson strada va fi configurată tot cu 2 benzi de circulație, în același sens, fiecare bandă având, de data aceasta, câte 4m lățime, fără a mai exista banda destinată transportului public. Și acest tronson este prevăzut cu trotuar pietonal amplasat pe ambele părți, dar de această dată pe partea dreaptă trotuarul va avea o lățime de 2,5 m, iar pe partea stânga lățimea va fi de 2 m. Pista de bicicliști va fi amplasată tot pe partea dreaptă și va avea lățimea de 2,5 m cu sens dublu. Se va mai amenaja un tronson suplimentar de 125 ml pe strada Ludoș, pentru a se racorda cu pista de biciclete deja existentă. Spațiul verde va avea lățimea de 2 m pe ambele părți ale arterei rutiere. În zona acestui tronson se vor amenaja intersecțiile cu cele 5 străzi laterale, tot cu același sistem rutier ca al străzii principale, și se vor amenaja stațiile de autobuz necesare.

Pe ambele tronsoane, pe ambele părți ale străzii modernizate, se va amplasa mobilier urban alcătuit din bănci, coșuri de gunoi și rastele pentru parcarea bicicletelor, iar traseele de circulație pentru pietoni vor fi astfel conformate încât să asigure deplasarea în deplina siguranță persoanelor cu handicap locomotor, vizual, auditiv.

Sursa: ADR Centru

Vizualizări: 117