Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

#COVID19 COVID-19: Instrucțiuni privind implementarea proiectelor la nivelul POCA

Ca urmare a pandemiei de COVID-19, AM POCA a publicat două instrucțiuni (nr. 3 & nr. 4) cu privire la prelungirea duratei proiectelor, respectiv suspendarea aplicării prevederilor Contractului.

Instrucțiunea nr. 3 - prelungire durată proiecte

Art. I. (1) Acordul MLPDA – AM POCA pentru prelungirea perioadei de implementare a proiectelor care se finalizează în cursul lunilor martie și aprilie 2020 și pentru care se inițiază/s-au inițiat în MYSMIS2014+, până la sfârșitul perioadei de implementare, solicitări de încheiere a unor acte adiționale de prelungire, conform prevederilor contractuale, se consideră dat prin emiterea prezentei Instrucțiuni, cu durata solicitată, dar în limita prevăzută de Program – 31.12.2023 și a celei aplicabile apelului aferente proiectului în speță.

Modificarea operată își produce efectele de la data intrării în vigoare a prezentei Instrucțiuni și vizează exclusiv prelungirea duratei de implementare a proiectului.

  • Pentru situațiile care se încadrează în prevederile art. I, alin. (1), Beneficiarii vor solicita exclusiv modificarea perioadei de implementare și AM POCA va debloca în MYSMIS2014+ doar secțiunile cererii de finanțare vizate de prelungirea perioadei de implementare, în vederea modificării de către Beneficiar, după verificarea respectării limitelor mai sus menționate de către AM POCA.
  • Orice alte modificări aferente contractelor de finanțare vor fi solicitate ulterior acordării prelungirii perioadei de implementare de către AM POCA, conform prevederilor art. II din prezenta instrucțiune.
  • AM POCA va încărca în MYSMIS2014+ o Notă semnată de Șeful AM care va confirma încadrarea proiectului în prevederile art. I, alin. (1) din prezenta Instrucțiune și va menționa noua perioadă de implementare.

Art. II (1) Pentru toate celelalte solicitări de modificare ale contractelor de finanțare care s-au inițiat sau se vor iniția prin MYSMIS 2014+ pe toată perioada existenței măsurilor de prevenire și protecție instituite de organele abilitate în acest sens, altele decât cele prevăzute la art. I, procesarea acestora se va realiza conform prevederilor contractuale, exclusiv electronic, prin MYSMIS2014+, cu utilizarea corespunzătoare a semnăturii electronice de către toate părțile implicate.

(2) Toată corespondența între Beneficiari și AM POCA legată de contractele de finanțare, inclusiv solicitări de puncte de vedere ș.a., pe toată perioada existenței măsurilor de prevenire și protecție instituite de organele abilitate în acest sens și aplicabilității prezentei instrucțiuni, se realizează exclusiv electronic prin MYSMIS2014+.

Instrucțiunea nr. 4 - suspendarea aplicării prevederilor Contractului

Art. I. (1) În situația în care Beneficiarul, în urma analizei efectuate asupra proiectului, constată imposibilitatea derulării activităților din cadrul acestuia care conduc la neîndeplinirea obiectivelor/rezultatelor/indicatorilor de proiect/program, din cauza măsurilor de urgență dispuse de către autoritățile competente, pentru limitarea răspândirii infecției cu COVID 19, poate solicita AM POCA, prin MYSMIS 2014+, modulul Contractare, în conformitate cu prevederile contractuale, suspendarea aplicării prevederilor Contractului, cu prelungirea perioadei de implementare corespunzător cu perioada suspendată, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2023.

  • Beneficiarul este obligat ca, în solicitarea menționată la alin (1), să includă o prezentare a activităților rămase de efectuat în cadrul proiectului și care sunt in imposibilitatea de a fi implementate, având în vedere măsurile de urgență dispuse de către autoritățile competente pentru limitarea răspândirii infecției cu COVID – 19, stadiul în care se află acestea, precum și impactul activităților asupra obiectivelor/indicatorilor/rezultatelor de proiect/program.
  • AM POCA va analiza solicitarea și, în funcție de situația prezentată de către Beneficiar în cadrul acesteia, va decide aplicabilitatea prevederilor contractuale referitoare la suspendarea contractelor/ordinelor de finanțare printr-o Notă semnată de șeful AM.
  • AM va încărca în MYSMIS Nota care va confirma încadrarea situației invocate de beneficiar în condițiile de suspendare prevăzute la alin. (1) și va menționa noua perioadă de implementare a proiectului.

Art. II (1) Beneficiarul/Partenerul are obligația de a nu desfășura nicio activitate necesară implementării proiectului în perioada de suspendare a prevederilor contractului de finanțare.

(2) La încetarea suspendării, Beneficiarul/Partenerul are obligația de a relua implementarea proiectului.

Ana-Maria Radu,

www.fonduri-structurale.ro

Sursa: AM POCA

Vizualizări: 656