Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Peste 28.000 de cereri au fost înregistrate în primele două zile de la relansarea IMM Invest

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii a publicat seara trecută noi date referitoare la înscrierile realizate în aplicația IMM Invest de la data deschiderii, respectiv 28 aprilie 2020.

Conform comunicatului oficial, doar în prima zi, un număr de peste 20.000 de IMM -uri erau deja înscrise, iar ieri, la ora 18.00, se înregistraseră aproximativ alte 8.200 de noi cereri.

IMM Invest, acum o luna era doar un proiect; iar astăzi (n.r ieri) are deja înscrise peste 28.000 de solicitări, care din data de 4 mai 2020, vor începe să fie prelucrate de către bănci. La nivel instituțional am luat toate masurile pentru a prelucra orice solicitare înregistrată în aplicație, în termenul asumat de 72 de ore. Nu am angajat personal suplimentar, însă mare parte dintre angajații instituției au fost instruiți să analizeze cererile din aplicație și lucrează cu ordin de delegare pe IMM Invest”, a declarat Dumitru Nancu, directorul general FNGCIMM

De reținut

Probleme întâmpinate cu adresa de e-mail

Persoanele care încearcă să se înscrie cu adrese de yahoo și freemail.hu vor primi răspunsul de confirmare cu o foarte mare întârziere din cauza unor probleme tehnice.

Totodată, conform comunicatului, este posibil ca unii utilizatori înregistrați în cadrul portalului imminvest.ro cu adrese de e-mail de acest tip, să nu se poată autentifica în portal și nici să nu primească e-mail-urile de confirmare. În situația în care în termen de 48 de ore nu primesc confirmarea, FNGCIMM îndeamnă utilizarea unui cont de mail de pe alt domeniu (ex. gmail) pentru a se reînscrie.

Parola invalidată

Pe utilizatorii care reclamă că nu le este acceptată parola, FNGCIMM îi îndeamnă să acorde atenție la crearea acesteia și să respecte indicațiile date, inclusiv în Ghidul utilizatorului, disponibil aici. În cazul în care utilizatorul este sigur că a stabilit parola corect și totuși aceasta nu este acceptată, acesta poate semnala problema la adresa imminvest@fngcimm.ro și FNGCIMM va verifica daca a fost sau nu creat contul. Este posibil ca unele mesaje de confirmare a înscrierii să intre în secțiunea SPAM sau Junk, de aceea este necesară verificarea primirii mesajului în unul din cele două foldere.

Coduri CAEN

În cazul în care nu poate fi selectat un anumit cod CAEN principal, trebuie verificat la ONRC dacă codul CAEN respectiv este autorizat.

Probleme la înregistrare

Pentru utilizatorii care primesc mesajul de eroare: Datele introduse nu corespund unui operator economic; este necesară verificarea numărului de înregistrare de la RECOM, introducerea la J a două cifre ( ex.01 și nu 1) și introducerea la data de înregistrare ONRC, doar anul înființării, nu și data și luna.

Situația înscrierilor

Comunicatul arată că din cele peste 28.000 de înscrieri în aplicație, sunt în starea de TRANSMIS LA BANCA un număr de 374 solicitări, în starea de cerere CLARIFICĂRI (s-a înlocuit termenul REVOCAT), sunt peste 2000 de solicitări, în diferite stadii de PRELUCRARE, 90 de solicitări, iar în starea RESPINS, sunt 4 solicitări, motivul fiind că nu îndeplinesc criteriile de eligibilitate ale programului, iar un număr de peste 25.800 așteaptă să fie luate în analiză.

Din experiență celor două zile de analiza, operatorii au constatat că un număr mare de IMM-uri completează greșit câmpurile aplicației, ceea ce determina operatorii să le returneze solicitarea. Prin trecerea în starea de CLARIFICĂRI, așa cum apare în interfață beneficiarului, acestuia i se solicita corecții sau clarificări. Cea mai frecventă corecție solicitată de operatorii FNGCIMM o reprezintă corectarea Declarației IMM pe propria răspundere. FNGCIMM subliniază că orice solicitare pusă în starea CLARIFICĂRI, presupune reînscrierea în aplicație și reintrarea în analiza.

Documentele necesare aferente programului sunt disponibile aici.

Ana-Maria Radu,

www.fonduri-structurale.ro

Sursa: FNGCIMM

Vizualizări: 619