Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Strategia „De la fermă la consumator”: A fost lansat codul de conduită al UE pentru practici comerciale și de marketing responsabile în sector

Comisia Europeană a lansat, luni, 5 iulie 2021, oficial, codul de conduită al Uniunii Europene pentru practici comerciale și de marketing responsabile în sectorul alimentar.

Codul de conduită este unul dintre rezultatele tangibile din cadrul strategiei „De la fermă la consumator” a Comisiei şi reprezintă eforturile Uniunii Europene de a spori disponibilitatea și accesibilitatea unor opțiuni alimentare sănătoase și durabile, care vor contribui la reducerea amprentei globale a omului asupra mediului.

Documentul a fost elaborat în colaborare cu asociații și întreprinderi din UE, cu participarea și contribuția activă a altor părți interesate, inclusiv a organizațiilor internaționale, a ONG-urilor, a sindicatelor și a asociațiilor profesionale, precum și a serviciilor Comisiei Europene. Asociațiile și întreprinderile din sectorul alimentar care semnează codul se angajează să își accelereze contribuția la o tranziție sustenabilă.

Codul cuprinde două niveluri de angajamente:

  • Asociații din UE: un set de șapte obiective, fiecare cu țintele și acțiunile sale orientative. Aceste obiective se referă la acțiuni care promovează trecerea la modele de consum sănătoase și durabile. Scopul este acela de a îmbunătăți impactul operațiunilor de prelucrare a alimentelor, al activităților de comerț cu amănuntul și al serviciilor de alimentație asupra sustenabilității și de a îmbunătăți sustenabilitatea lanțurilor valorice alimentare, în raport cu producătorii primari și cu alți actori din cadrul sectorului. Asociațiile trebuie să prezinte rapoarte anuale cu privire la progresele înregistrate.
  • Întreprinderi: un cadru destinat pionierilor din domeniu pentru angajamente ambițioase cu rezultate măsurabile, acoperind o gamă largă de domenii, de la bunăstarea animalelor la reducerea conținutului de zahăr și a emisiilor de gaze cu efect de seră în întreaga lor gamă de produse. Întreprinderile vor raporta progresele înregistrate prezentând în fiecare an un rezumat al raportului lor privind sustenabilitatea.

În ziua lansării, codul a fost semnat de 65 de entități juridice:

  • 26 de producători de alimente,
  • 14 comercianți cu amănuntul din cadrul sectorului,
  • întreprindere din sectorul serviciilor de alimentație,
  • 24 de asociații.

Asociațiile și întreprinderile din sectorul alimentar al UE sunt invitate să adere în număr cât mai mare la codul de conduită. Abordarea sa bazată pe dialogul multilateral poate servi drept model pentru o transformare globală.

Guvernanța codului instituie instrumente de colaborare între toți actorii implicați pentru a genera angajamente și parteneriate noi și mai ambițioase și pentru a stimula interacțiunea și schimburile.

Comisia intenționează să prezinte codul în cadrul Summitului Organizației Națiunilor Unite privind sistemele alimentare, care va avea loc în cursul acestui an.

Context

La 26 ianuarie 2021, Comisia a organizat o dezbatere între o gamă largă de părți interesate din sectorul alimentar în vederea elaborării unui cod de conduită al UE pentru practici comerciale și de marketing responsabile, considerat una dintre primele inițiative care trebuie puse în aplicare în cadrul strategiei „De la fermă la consumator”. Strategia face parte integrantă din Pactul verde european. Prin ea este definită o viziune strategică pe termen lung pentru a transforma modul în care producem, distribuim și consumăm alimente. Codul acoperă toate aspectele majore ale sustenabilității sistemelor alimentare și reflectă obiectivele și ambițiile strategiei „De la fermă la consumator” și ale Pactului verde european.

Sursa: Reprezentanța Comisiei Europene

Vizualizări: 152