Joi, 9 septembrie, rețeaua Eurydice a Comisiei Europene a publicat un raport intitulat „Educația și formarea adulților în Europa: crearea de parcursuri incluzive către competențe și calificări”.
Raportul examinează abordările actuale de promovare a învățării pe tot parcursul vieții, cu un accent deosebit pe politicile și măsurile de sprijinire a accesului adulților cu un nivel scăzut de competențe și calificări la oportunitățile de învățare. Acesta analizează 42 de sisteme de educație și formare din 37 de țări europene. De asemenea, raportul prezintă și o cartografiere a programelor de educație și formare destinate adulților finanțate și cofinanțate din fonduri publice, precum și a orientărilor și măsurilor de sprijin existente pentru cei mai puțin calificați
România înregistrează proporții relativ mici de adulți care nu au absolvit învățământul secundar superior (sub media Uniunii Europene-27) și rate de participare generale foarte mici ale adulților la educație și formare.
Descarcă raportul
Antonia Anton,
Sursa: Reprezentanța Comisiei Europene în România