Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

A fost publicat ghidul pentru obținerea de microgranturi în domeniul agroalimentar!

UPDATE: MAT a transmis prin intermediul platformei granturi.imm.gov.ro faptul că „aplicanții care doresc să se înscrie în cadrul măsurilor dedicate entităților din sectorul agroalimentar sunt rugați să regenereze declarațiile generate pentru înscrierile anterioare, astfel încât acestea să preia datele aferente anului 2021”.

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a publicat ghidul solicitantului și anexele aferente pentru obținerea de microgranturi în domeniul agroalimentar. 

Obiectivul principal al schemei de ajutor de stat îl constituie acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19 pentru beneficiarii din domeniile agricultură, acvacultură, piscicultură şi industrie alimentară prevăzuți de OUG nr. 61/2022 a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei de COVID-19.

Beneficiarii ajutorului de stat sunt:

  • microîntreprinderile;
  • întreprinderile mici şi mijlocii;
  • persoane fizice autorizate;
  • întreprinderi individuale;
  • întreprinderi familiale care primesc ajutorul de stat prin intermediul micrograntului prin încheierea unui contract de ajutor de stat cu administratorul schemei de ajutor de stat.

Bugetul total alocat este în valoare totală de 50.000.000 euro.

Prin măsură se acordă ajutor financiar nerambursabil sub formă forfetară în valoare de 5.000 euro/beneficiar, respectiv 24.739,00 lei.

Beneficiarii pot utiliza microgranturile pentru susținerea următoarelor cheltuieli angajate după data de 1 februarie 2020:

  • cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum şi alte categorii de stocuri necesare activităţii curente/operaţionale desfăşurate de beneficiari;
  • datorii curente şi restante faţă de furnizorii curenţi, inclusiv faţă de furnizorii de utilităţi, potrivit contractelor încheiate;
  • cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat şi/sau cheltuieli privind arenda sau redevenţa pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
  • cheltuieli privind achiziţia de servicii necesare activităţii curente/operaţionale, cu excepţia serviciilor de consultanţă;
  • cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activităţii curente/operaţionale;
  • cheltuieli privind achiziţia de echipamente, utilaje, instalaţii şi tehnologii necesare reluării activităţii curente/operaţionale;
  • cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului şi bugetele locale

Măsura este valabilă până la 30 iunie 2022, plățile în cadrul măsurii vor fi efectuate până la 31 decembrie 2023. În condițiile în care valabilitatea măsurii va fi prelungită prin modificarea legislației în vigoare, prevederea se va aplica de drept și asupra prezentului ghid.

Măsura este implementată de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale în parteneriat cu Agenţia pentru Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, inclusiv structurile județene ale acesteia.

Depunere

În perioada 27 - 31 mai 2022 va fi deschisă depunerea de proiecte în cadrul acestei măsuri. 

Înscrierea în cadrul măsurii, creare profil, user, parolă şi completarea formularului de înscriere în vederea obţinerii finanţării se fac on-line pe link-ul http://granturi.imm.gov.ro.

Pentru mai multe detalii, click aici

Descarcă documentele

Ana-Maria Radu,

www.fonduri-structurale.ro

Sursa: APIA 

Vizualizări: 2365