Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Programul Asistență Tehnică: Ghidurile aferente priorităților 1 și 2, lansate în consultare publică

Autoritatea de Management pentru Programul Asistență Tehnică a lansat miercuri, 17 mai 2023, în consultare publică ghidurile aferente priorităților 1 și 2 din cadrul Programului Asistenţă Tehnică 2021-2027: 

Prioritatea 1 - Asigurarea funcționării sistemului de coordonare şi control al fondurilor FEDR, FC,FSE+, FTJ şi gestionarea programelor

Solicitanți eligibili:

  • Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, Autoritatea de Certificare și Plată, Autoritatea de Audit;
  • AM/OI pentru POS, PODD, POCIDIF, POAT 2021-2027;
  • AM POAT 2014-2020, AM POIM, AM/OI POC, AM POR și AM POCA (pentru închiderea POR 2014-2020 și POCA).

Buget alocat: 573.236.366 euro

Prin intermediul acestei priorități se acordă sprijin pentru gestionarea și implementarea eficientă a fondurilor UE prin: 

  • asigurarea performanței în coordonarea, gestionarea și controlul fondurilor prin asigurarea motivării personalului, ceea ce presupune acordarea de sprijin pentru activitatea de management a resurselor umane la nivelul sistemului, prin rambursarea costurilor salariale ale personalului care să conducă la optimizarea managementului, îmbunătățirea performanței individuale, motivarea personalului în vederea dobândirii de noi cunoștințe, inclusiv responsabilizarea acestuia.
  • sprijin logistic pentru coordonarea, gestionarea și controlul fondurilor: se va asigura sprijinul logistic necesar desfășurării activităților aferente pregătirii și gestionării perioadei de programare 2021-2027, finalizării implementării și închiderii perioadei de programare 2014–2020, inclusiv 2007-2013 pentru POS Mediu și POS CCE, precum şi a celor care vizează pregătirea perioadei de programare post-2027. Acest tip de sprijin este necesar pentru derularea în bune condiții a activității, prin asigurarea cheltuielilor de funcționare, respectiv: materiale consumabile, active fixe și obiecte de inventar, necesare pentru desfășurarea activității, de tipul furniturilor de birou, mobilier și alte tipuri de active fixe și obiecte de inventar, servicii de telefonie mobilă și fixă, abonament internet, cablu TV, curierat, combustibil, asigurări de tip RCA, ITP, RAR, CASCO etc., taxe, întreținere și reparații aferente autoturismelor, semnături electronice, software contabil, software legislativ, software eșantionare, chirie/achiziție/rată leasing sediu, achiziționare și întreținere echipamente aferente securității sediului, utilități, mentenanță (materiale și servicii de întreținere a sediului), piese de schimb, revizii și mentenanță echipamente TIC, servicii stocare în cloud, actualizare bază de date legislativă, arhivare și depozitare, cheltuieli de protocol, achiziționare publicații de specialitate, precum și orice alt tip de cheltuieli necesar funcționării structurilor la standarde europene.

Tip apel de proiecte: cu depunere continuă, proiectele putând fi depuse spre finanțare începând cu data lansării/deschiderii apelului de proiecte. Apelul de proiecte se deschide în MySMIS2014 în termen de 3 zile după publicarea Ghidului Solicitantului aprobat și se va închide la data de 31 decembrie 2023, ora 23:59.

Descarcă documentele

Prioritatea 2 - Îmbunătățirea capacității de gestionare și implementare şi asigurarea transparenţei fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ

Solicitanți eligibili:

  • autoritățile de management pentru POAT, POS, PODD și POCIDIF și organismele intermediare pentru POS, PODD și POCIDIF ;
  • instituțiile implicate în coordonarea, gestionarea și controlul Fondurilor UE 2014-2020, respectiv, 2021-2027 (FEDR, FSE+, FC, FTJ – în cazul FTJ numai din perspectiva elementelor orizontale ale sistemului de management și control);
  • instituțiile care asigură finalizarea implementării şi închiderea PO 2014-2020: POIM– mediu și energie și POC, POAT, POR și POCA;
  • instituțiile care asigură închiderea PO 2007-2013: POS CCE și POS Mediu;
  • instituțiile implicate în procesul de pregătire a perioadei de programare post-2027; 
  • instituții care sprijină sistemul de coordonare, gestionare și control al fondurilor UE 2021-2027 și 2014-2020.

Buget alocat: 271.621.771 euro

Acțiuni sprijinite în cadrul apelului:

  • Sprijin în coordonarea, gestionarea și controlul fondurilor;
  • Informare şi comunicare;
  • Sprijin pentru întărirea parteneriatului;
  • Sprijin pentru întărirea capacității de evaluare și realizarea evaluărilor AP și PO;
  • Sprijin SMIS și asigurare echipamente TIC;
  • Pregătirea perioadei post-2027;
  • Instruire;
  • Măsurile pentru consolidarea capacității administrative.

Tip apel de proiecte: cu depunere continuă, proiectele putând fi depuse spre finanțare începând cu data lansării/deschiderii apelului de proiecte. Apelul de proiecte se deschide în MySMIS2021 în termen de 3 zile după publicarea Ghidului solicitantului aprobat și se va închide la data de 31 decembrie 2027, ora 23:59. 

Descarcă documentele

Perioada propusă pentru consultare publică, conform prevederilor OUG 23/2023, este de 15 zile lucrătoare de la data publicării.

Eventualele observații/recomandări cu privire la documentele supuse consultării publice pot fi transmise la adresa de e-mail: secretariat.dgatpe@mfe.gov.ro.

Sursa: MIPE

Vizualizări: 317