Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

PR Nord-Vest: Ghidul dedicat dezvoltării incubatoarelor de afaceri, lansat în consultare publică

Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Regional Nord-Vest 2021-2027 (REGIO Nord-Vest), a lansat joi, 13 iulie 2023, în consultare publică, Ghidul Solicitantului 132.B.1 – Sprijinirea dezvoltării incubatoarelor de afaceri.

Solicitant/partener eligibil:

  • autoritate a administrației publice locale - unități administrativ-teritoriale din mediul urban sau rural: județele, municipiile, orașele, comunele;
  • instituție sau consorțiu de instituții de învățământ superior acreditate (universități, institute, academii de studii);
  • institute, centre și stațiuni de cercetare-dezvoltare;
  • camere de comerț;
  • societate, societate cooperativă;
  • asociații și fundații;
  • patronate sau sindicate;
  • parteneriate între maxim două dintre entitățile menționate mai sus, din mediul urban sau din mediul rural și societatea de administrare a incubatorului de afaceri;
  • parteneriate între oricare din entitățile enumerate mai sus și societatea de administrare a incubatorului de afaceri.

Alocarea financiară este de 2.941.176,50 de euro.

În cadrul prezentului apel activitățile eligibile și cheltuielile aferente acestora vor fi finanțate prin ajutor de stat regional și ajutor de minimis.

Investiții finanțabile prin ajutor de stat regional:

  • Investiții în active corporale
    • lucrări de construire a spațiilor aferente incubatorului, inclusiv a utilităţilor generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI);
    • achiziţionarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe, respectiv care se regăsesc în Subgrupa 2.1. „Echipamente tehnologice (mașini, utilaje și instalații de lucru)”, Subgrupa 2.2. „Aparate și instalații de măsurare, control și reglare”, Clasa 2.3.6. ”Utilaje şi instalaţii de transportat şi ridicat”, sau Grupa 3 „Mobilier, aparatura birotica, sisteme de protectie a valorilor umane și materiale și alte active corporale” din Hotărârea Guvernului nr. 2139/ 2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe și care se încadrează în limita valorică aferentă mijloacelor fixe, stabilită prin reglementările legale în vigoare la data lansării apelului de proiecte.
    • achiziţionarea de instalaţii/ echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile (alternative) de energie pentru eficientizarea activităţilor derulate în cadrul incubatorului. Surse regenerabile (alternative) de energie: energia solară (utilizată la producerea de căldură sau la furnizarea de energie electrică prin sisteme fotovoltaice); energia eoliană; hidroenergia; energia geotermală, cu excepția biomasei și a gazului metan.
    • Este eligibilă inclusiv reabilitarea/reconversia unui imobil existent neutilizat și dotarea acestuia cu active corporale, necorporale, în scopul creării unui incubator de afaceri. 
  • Investiții în active necorporale: brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi şi active similare. Sunt eligibile și investiții în realizarea de instrumente de comercializare on-line a serviciilor/ produselor rezidenților incubatorului. Aceste instrumente au ca scop crearea unui magazin virtual (e-shop) în care sunt implementate diferite funcționalități specifice comerțului electronic: publicarea cataloagelor de articole, prețuri și stocuri, preluarea comenzilor, instrumente de plată electronică, achiziții publice, e-licitație, facturarea electronică.

Investiții finanțabile prin ajutor de minimis:

  • Achiziţionarea de servicii suport de afaceri şi capital, altele decât cele oferite de administrator în funcţie de cerinţele rezidenţilor:
    • Servicii de contabilitate, juridice şi financiare;
    • Servicii de marketing și mentorat, coaching direct;
    • Alte tipuri de servicii suport de afaceri şi capital: consilierea managerială și cooperarea constantă a companiilor rezidente; planificarea afacerii și formarea unei companii; accesul la servicii de formare profesională pentru nevoile actuale și viitoare ale pieței; cumpărare colectivă de servicii și produse; studii de piață, vânzări și marketing; consultanță export: piețe și căutare de parteneri; Asistență IT și e-business; consultanță dezvoltarea de noi produse și servicii; consultanță obținere de finanțare; granturi și capital, contacte cu Business Angels, fonduri cu capital de risc; consultanță recrutarea de personal; consultanță privind transferul și comercializarea de tehnologie, precum și contacte cu universități și institute de cercetare și dezvoltare, furnizarea de ajutor în ceea ce priveşte contactele comerciale, naționale și internaționale, servicii privind internaţionalizarea IMM-urilor, suport în identificarea de parteneri, orientare în pregătirea proiectelor, etc.
    • Servicii privind managementul general al infrastructurii incubatorului de afaceri;
    • Networking (de ex: cu alți antreprenori și clienți);
    • Stabilirea strategiei de părăsire a incubatorului;
    • Alte servicii ce se încadrează în limitele Legii 102/2016.

Perioada de consultare publică este de 15 zile lucrătoare de la data lansării, până la data de 3 august 2023.

Pentru observații și/sau sesizări, puteți să folosiți formularul disponibil aici.

Descarcă documentele

Sursa: ADR Nord-Vest

Vizualizări: 914