Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Noutăți în cadrul Programelor Rabla Clasic, Rabla Plus și Rabla Local

Administrația Fondului pentru Mediu a anunțat că organizează sesiunea de înscriere în vederea validării solicitanţilor producători, în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național și a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024, în perioada 29 august – 12 septembrie 2023.

Condițiile de participare în Programele „Rabla Clasic” și „Rabla Plus”, precum și documentele pe care trebuie să le transmită solicitanții producători/dealeri pot fi găsite în ghidurile de finanțare ale celor două programe, aprobate prin Ordinele nr. 784 și 783/22 martie 2023.

Tot marți, AFM a anunțat faptul că persoanele fizice se pot înscrie în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local până pe 29 septembrie 2023, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unități administrativ-teritoriale (UAT).

Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt disponibile aici

În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.

De asemenea, persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare și să realizeze înscrierea în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista UAT-urilor care au care au încheiat contracte de delegare cu AFM. Lista primăriilor care participă în cadrul programului poate fi consultată aici.

După înscriere, AFM va transmite lista persoanelor fizice înscrise, către primăriile participante în cadrul Programului. Ulterior persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.

După semnarea contractului de finanțare cu UAT-ul, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocați din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuți din bugetul local).

Sursa: AFM

Vizualizări: 368