Ministrul Comunicatilor a semnat pe 25 februarie, la Targu Mures, acordul de finantare din fonduri structurale pentru proiectul “Targu Mures – Oras Digital”.
Valoarea totala a proiectului este de 1.292.080 lei, valoarea totala eligibila fiind de 1.042.000,00 lei, din care 1.021.160.00 lei reprezinta valoarea asistentei nerambursabile. Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni.
Scopul proiectului este de a imbunatati serviciile publice furnizate de catre Primaria Tirgu Mures si de a promova interactiunea dintre institutie, cetateni, serviciile publice deconcentrate, administratie publica locala si mediu de afaceri prin intermediul tehnologiei informatiei.
„Targu Mures – Oras Digital” va contribui la:
- Modul urbanism care gestioneaza documentele specifice Directiilor de urbanism din cadrul Primariilor si Consiliilor Judetene : certificate de urbanism, autorizatii de constructii desfiintate, acorduri unice;
- Sistem interactiv grafic pentru management in administratie;
- Aplicatie de stare civila care gestioneaza evidenta nasterilor, casatoriilor, deceselor impreuna cu mentiunile aferente;
- Registrul agricol destinat gestionarii unitare si complete a terenurilor pe categorii de folosinta si a inventarului fiecarei gospodarii agricole;
- Gestionarea derularii proiectelor care au ca scop realizarea obiectivelor investitiilor respectiv a achizitiilor aferente acestora;
- Sistem pentru evidenta achizitii publice si gestiunea documentelor contabile.
- Crearea unui sistem integrat de gestionare si colectare a taxelor si impozitelor locale;
- Plata taxelor si impozitelor locale prin card bancar.
- Reducerea considerabila a masurilor si efectelor birocratiei
- Stimularea democratiei participative prin posibilitatile nelimitate si reduse din punct de vedere costuri de consultare a cetatenilor, mediului privat si altor categorii de persoane.