Înscrierile în Programul Casa Verde Fotovoltaice încep pe 27 septembrie 2024!

Administraţia Fondului pentru Mediu a anunțat astăzi, 24 septembrie 2024, demararea înscrierii solicitanţilor în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională.

Înscrierile se realizează în perioada 27 septembrie 2024, ora 10:00 - 08 octombrie 2024, câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni, prin intermediul aplicaţiei informatice pusă la dispoziţie pe site-ul www.afm.ro.

Totodată, unităţile de cult se vor putea înscrie în program în data de 09 octombrie 2024, ora 10:00 sau până la epuizarea bugetului.

Conform comunicatului oficial, solicitanţii se vor înscrie personal în cadrul programului prin intermediul aplicaţiei informatice, conform următorului calendar:

Perioadă înscriere persoane fiziceRegiuneaBuget 
27 septembrie 2024Regiunea Nord Vest - judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş274 290 000 lei
30 septembrie 2024Regiunea Centru - judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu280 050 000 lei
01 octombrie 2024Regiunea Nord Est - judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui319 380 000 lei
02 octombrie 2024Regiunea Sud Est - judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea242 730 000 lei
03 octombrie 2024Regiunea Sud Muntenia - judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman321 000 000 lei
04 octombrie 2024Regiunea București Ilfov114 120 000 lei
07 octombrie 2024Regiunea Sud Vest - judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea199 200 000 lei
08 octombrie 2024Regiunea Vest - judeţele Arad, CaraşSeverin, Hunedoara şi Timiş229 110 000 lei
   
Perioadă înscriere unități de cultRegiuneaBuget
09 octombrie 2024Toate regiunile20 100 000 lei
   
BUGET TOTAL1.999.980.000 lei

Pentru solicitantul persoană fizică documentele necesare înscrierii sunt: 

  • actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicaţie; 
  • certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat de la ANAF; 
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local;
  • extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie; 
  • copia cărții funciare colective, dacă este cazul. 

Pentru solicitantul unitate de cult documentele necesare înscrierii sunt: 

  • certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF; 
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local; 
  • extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie.

Aplicaţia informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant. 

Solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil. Pentru solicitantul persoană fizică este eligibil proiectul care se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate. 

Descarcă documentele

Sursa: AFM