PEO: Ghidul privind incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale, lansat în consultare

Autoritatea de Management pentru Programul Educație și Ocupare 2021-2027 din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene a lansat astăzi, 23 octombrie 2024, în consultare publică, Ghidul Solicitantului Condiții Specifice „Incluziunea copiilor și tinerilor cu cerințe educaționale speciale”.

Solicitanți eligibili:

  • Centre Județene de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) / Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE);
  • Inspectorate Școlare Județene (ISJ)/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București;
  • Structuri/agenții/organisme relevante, subordonate/coordonate de către Ministerul Educației; 
  • Unitățile de învățământ preuniversitar special  / Centre Școlare de Educație Incluzivă de stat acreditate/autorizate, publice din rețeaua școlară națională;
  • Unități de învățământ preuniversitar de masă, de stat acreditate/autorizate, publice din rețeaua școlară națională.

Pentru prezentul apel, alte tipuri de parteneri pot fi selectați, în funcție de specificul proiectului după cum urmează:

  • Centre Județene de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) / Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE);
  • Inspectorate Școlare Județene (ISJ)/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București;
  • Structuri/agenții/organisme relevante, subordonate/coordonate de către Ministerul Educației;
  • Unitățile de învățământ special  / Centre Școlare de Educație Incluzivă de stat acreditate/autorizate, publice din rețeaua școlară națională;
  • Unități de învățământ preuniversitar de masă acreditate/autorizate, publice din rețeaua școlară națională;
  • ONG-uri cu experiență în domeniul educației, respectiv în implementarea politicilor publice în domeniului învățământului preuniversitar, în implementarea proiectelor cu impact social în domeniul educației incluzive etc.;
  • Întreprinderi de economie socială;
  • Furnizori publici și privați de servicii sociale acreditați;
  • Instituţii și organizaţii membre ale Pactelor Regionale şi Parteneriatelor Locale pentru Ocupare şi Incluziune Socială;
  • Autorități publice locale cu atribuții în domeniul educației de nivel preuniversitar, consilii județene, consiliile locale;
  • Instituțiile de învățământ superior care au în structura/subordinea lor unități de învățământ preuniversitar.

Bugetul total alocat apelurilor de proiecte este de 24.852.941,00  euro, repartizat la nivelul celor două categorii de regiuni de dezvoltare, după cum urmează:

  • pentru regiunile mai puțin dezvoltate (Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest, Vest și Centru), alocarea totală disponibilă este de 22.352.941,00 euro;
  • pentru Regiunea dezvoltată București-Ilfov suma totală disponibilă este 2.500.000,00 de euro.

Prezentul apel urmărește prevenirea părăsirii timpurii a școlii prin îmbunătățirea accesului și a participării la educație a copiilor cu dizabilități și/sau CES, inclusiv la activități sportive și culturale adaptate, prin dezvoltarea unor resurse suport prin finanțarea următoarelor cinci tipuri de măsuri:

  • achiziția de echipamente și tehnologii asistive și alte mijloace de învățare adaptate diferitelor categorii de dizabilitate/nevoi pentru copiii/ elevii/ tinerii cu dizabilități/CES;
  • adaptarea platformelor educaționale la cele culturale existente astfel încât să poată fi utilizate de copiii cu dizabilități/CES, achiziția de echipamente și aparatură sportivă adaptată
  • încurajarea utilizării unor metode de educație prin sport, muzică, teatru și prin sectoare cultural creative, inclusiv prin parteneriate cu entități private și publice care activează în zona de cultură și audiovizual;
  • dezvoltarea unei rețele de ateliere protejate destinate copiilor cu dizabilităţi/ CES;
  • acordarea de stimulente financiare cadrelor didactice de sprijin.

Descarcă documentele

Propunerile și observațiile pot fi transmise pe adresa de e-mail consultare.peo@mfe.gov.ro până la data de 11.11.2024.

Sursa: MIPE