COMPONENTA C13 Reforme sociale, ținta nr. 395 Servicii comunitare modernizate pentru persoanele cu dizabilități
INVESTIȚIA I2. Reabilitarea/renovarea și dezvoltarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilități
Reabilitarea/renovarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilități din cadrul punctului Investiția I2. Reabilitarea/renovarea și dezvoltarea infrastructurii sociale pentru persoanele cu dizabilități al Pilonului V Sănătate, precum și reziliență economică, socială și instituțională al Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta C13 Reforme sociale, ținta nr. 395 Servicii comunitare modernizate pentru persoanele cu dizabilități.
Obiectivul general:
Creșterea calității vieții persoanelor cu dizabilități instituționalizate și prevenirea instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi, concomitent cu dezvoltarea serviciilor alternative de sprijin pentru viaţă independentă şi integrare în comunitate.
Se va elabora și derula un program național de finanțare a investițiilor de tip reabilitare, consolidare, modernizare, recompartimentare și dotare a cel puțin 50 de servicii comunitare de tip: centre de zi și centre de servicii de recuperare neuromotorie ambulatorii, prin apel deschis.
Programul de finanțare va încuraja dezvoltarea și acordarea serviciilor în parteneriat, pentru a facilita ulterior asigurarea sustenabilității investițiilor.
Obiectiv de realizare: 1.000 persoane cu dizabilități/an, 50 de servicii comunitare de tip: centre de zi și centre de servicii de recuperare neuromotorie ambulatorii, furnizorii publici și privați de servicii sociale.
Beneficiari eligibili:
Grupul ţintă al proiectelor:
- persoane adulte cu dizabilități din comunitate;
- persoane adulte cu dizabilități asistate în instituții de tip rezidențial.
Prezentul apel este coordonat de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), în calitate de Autoritatea finanţatoare.
Principalele activităţi desfăşurate în serviciile sociale de tip centru de zi și centru de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu cuprind cel puțin următoarele:
- informare şi consiliere;
- dezvoltarea abilităților pentru viață independentă;
- abilitare și reabilitare;
- integrare socială;
- pregătire pentru muncă;
- terapie ocupațională, terapii de recuperare, alte terapii;
- sprijin pentru integrarea în muncă (inclusiv munca asistată);
- după caz: servicii specializate în funcție de nevoile specifice și individuale ale persoanelor cu dizabilități etc.
- activități culturale și sportive.
Buget total estimativ – 11.250.000 euro (55.380.375 lei fără TVA)
Finanțarea acordată pe tipuri de servicii sociale este:
Tip serviciu social | Valoarea finanțării acordate prin PNRR / serviciu (lei fara TVA) |
Centru de zi/ centru de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu | 1.107.607,49 |
Estimare distribuție costuri:
- Cost reabilitare și accesibilizare: 163.196 Euro = 803.364,94 lei fără TVA (1 euro = 4.9227 lei)
- Cost dotare: 61.804 Euro = 304.242,55 lei fără TVA (1 euro = 4.9227 lei)
Proiectele pot fi finanțate pentru reabilitare, accesibilizare și dotare sau doar pentru dotare.
Pot obține finanțare următoarele tipuri de proiecte:
Categoriile de lucrări care se finanţează sunt: lucrări de reabilitare, consolidare (inclusiv seismică), modernizare, eficientizare energetică, recompartimentare a unor imobile existente, precum şi dotarea și accesibilizarea acestora, după caz.
Categoriile de cheltuieli eligibile aplicabile acestui apel de proiecte sunt:
1. Cheltuieli directe
a) cheltuieli pentru întocmirea documentației tehnico-economică realizată în cazul construcțiilor existente, respectiv Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenții;
b) cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare funcţionării obiectivului care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca aparţinând obiectivului de investiţii, conform prevederilor cap. 1 sect. 2 din anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016;
c) cheltuieli pentru elaborarea fazelor de proiectare documentație tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire, documentație de avizare a lucrărilor de intervenţii şi deviz general, proiect tehnic şi detalii de execuţie, verificarea tehnică a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie, conform prevederilor cap. 1 sect. 3 pct. 3.5 din anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016;
d) cheltuieli pentru realizarea investiţiei de bază, respectiv: construcţii şi instalaţii, montaj utilaje tehnologice, utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu/fără montaj şi/sau dotare, conform prevederilor cap. 1 sect. 4 din anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016;
e) cheltuieli pentru lucrările de construcții și instalații aferente organizării de șantier, conform prevederilor cap. 1 sect. 5 pct. 5.1.1 din anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016;
f) cheltuieli diverse şi neprevăzute, conform prevederilor cap. 1 sect. 5 pct. 5.3 din anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016;
g) cheltuieli privind expertiza tehnică a construcţiilor existente, a structurilor şi/sau, după caz, a proiectelor tehnice, inclusiv întocmirea de căre expertul tehnic a raportului de expertiză tehnică, conform prevederilor cap 1, sect. 3, pct 3.3 din anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016;
h) cheltuieli privind certificarea performanţei energetice şi auditul energetic al clădirilor, conform prevederilor cap 1, sect. 3, pct 3.4 din anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016;
i) cheltuieli privind diriginţia de şantier, conform prevederilor cap 1, sect. 3, pct 3.8.2 din anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016.
Linia bugetară 1.1 Cheltuieli pentru obţinerea de avize şi autorizaţii poate conține cheltuieli care se referă la obținerea de avize, acorduri, autorizații (conform cap 1, sect. 3, pct 3.2 din anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016), precum și comisioane, cote, taxe, costul creditului (conform cap 1, sect. 5, pct 5.2 din anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016).
Cheltuielile directe pot fi atribuite unei activități necesare pentru atingerea obiectivelor proiectului şi pentru care poate fi demonstrată legătura cu activitatea în cauză, respectiv:
Cheltuieli pentru imobil:
- cheltuieli pentru lucrări de reabilitare, consolidare (inclusiv seismică), modernizare, eficientizare energetică, recompartimentare;
- cheltuieli pentru lucrări de accesibilizare a spațiului.
Cheltuieli pentru dotarea cu echipamente, mobilier și cazarmament:
- cheltuieli pentru achiziţia de dotări specifice (echipamente) pentru activități, de exemplu: mașină de făcut lumânări, mașină de cusut, roata olarului, cameră multisenzorială, echipamente kinetoterapie etc;
- cheltuieli pentru achiziţia de aparatură tehnologică-electrocasnică (mașini de spălat, frigidere, aragaz, aspirator, lifturi, platforme etc.), tehnologii de acces și tehnologii și dispozitive asistive;
- cheltuieli pentru achiziţia de veselă şi tacâmuri;
- cheltuieli pentru achiziţia de echipamente de birotică (calculator, telefon, fax, imprimantă etc.);
- cheltuieli pentru achiziţia de echipamente PSI;
- cheltuieli pentru achiziţia de mobilier (de ex. paturi, dulapuri, mese, scaune, mobilier de bucătărie etc.);
- cheltuieli pentru achiziţia de cazarmament (saltele, lenjerie pat, prosoape, perne, pilote etc.);
- cheltuieli pentru mijloc de transport/mijloc de transport adaptat;
- alte cheltuieli.
DALI efectuat inaintea incheierii contractului este eligibil, cu incadrarea in buget, in baza art. 37 din OUG 124/2021, daca sunt cheltuieli efectuate incepand cu 01.02.2020.
Cheltuielile eligibile aferente proiectului includ TVA-ul.
2. Cheltuieli diverse şi neprevăzute în procent de maxim 10% din fondurile nerambursabile solicitate (nu trebuie să depășească suma maximă acordată pentru proiect)
Cheltuielile neeligibile generale sunt:
- cheltuieli pentru asistenţa tehnică sau consultanţă (cu excepția dirigenţiei de şantier);
- cheltuieli pentru organizarea procedurilor de achiziţii, active necorporale;
- cheltuieli conexe organizării de şantier;
- cheltuieli pentru probe tehnologice, teste şi predare la beneficiar;
- cheltuieli salariale pentru echipa de implementare;
- cheltuielile aferente activităților de informare și publicitate.
Pentru achiziţionarea din fonduri publice de produse, lucrări sau servicii, procedura de achiziţie fiind cea prevăzută de legislația în vigoare privind achiziţiile publice, și cad în responsabilitatea beneficiarului.
Evaluarea proiectelor cuprinde:
a) verificarea conformităţii administrative şi a eligibilităţii solicitantului şi a partenerului, dupa caz;
b) verificarea eligibilităţii proiectelor;
c) verificarea conformitatii propunerii tehnice şi financiare;
În urma evaluării propunerii de proiect Comisia declară că acesta este admis sau respins și lista de proiecte propuse spre finanţare publică pe site-ul www.mmuncii.ro
Selecţie publică de proiecte - Apel necompetitiv
Apelul necompetitiv pentru selecția proiectelor se lansează prin platforma electronică dedicată PNRR, la umătorul link: https://proiecte.pnrr.gov.ro
Termen estimat lansare apel de proiecte: 10 octombrie 2022
Termen depunere proiecte: 11 octombrie 2022 – 10 noiembrie 2022
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a anunțat vineri, 4 noiembrie 2022, prelungirea perioadei de depunere a proiectelor de la data de 10.11.2022, ora 23.59, la data de 09.12.2022, ora 23.59.
11 octombrie 2022 - 09 decembrie 2022
Planul Național de Redresare și Reziliență
Componenta 13 - Reforme sociale
Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!
Cere ofertă de consultanță