Ești membru? Cont nou / Autentificare

Fisa Proiect PNRR C7. I3.2 – Digitalizarea instituțiilor sanitare din subordinea MS

Beneficiari eligibili

  • Instituție publică
  • Instituție de sănătate

Informații despre apel

Obiectivul investiției este reprezentat de dezvoltarea unui cadru sistemic de guvernanță a datelor pentru a aborda calitatea datelor și schimbul eficient al acestora în cadrul diferitelor instituții administrative, unități sanitare, furnizori de servicii, pacienți.

Conceptul de “sănătate digitală” include atât m-sănătatea (sănătatea mobilă) cât și e- sănătatea este descrisă prin ultilizarea general a TIC (Tehnologiei Informației și Comunicației) (aplicații digitale, mobile, wireless, platformă cloud etc.) pentru furnizarea serviciilor de asistență medical.

Indicatorii investiției

a) Indicatori cantitativi în conformitate cu prevederile țintei 158:

a.1. cel puțin 60 de instituții de sănătate publică vor fi digitalizate;

a.2. cursuri de formare a personalului pentru a învăța să utilizeze aplicațiile informatice pentru 2970 de angajați;

b) Indicator comun conform Regulamentului Delegat (UE) 2021/2106: Utilizatori de servicii, produse și procese publice digitale noi și modernizate: persoane

Indicatorii la nivel de proiect sunt (minim):

  • Echipamente hardware achiziționate și instalate;
  • Soluții software implementate (dezvoltate și/sau configurate);
  • Număr sisteme/aplicații informatice implementate/funcționale interconectate și  interoperabile cu sistemele existente la nivelul institutiei și/sau altor instituții ;
  • Număr persoane instruite și certificate de instruire emise;

Prezentul apel este coordonat de Ministerul Sănătății – Coordonator de reforme și investiții pentru Componenta 12 – Sănătate (Str. Cristian Popişteanu, nr. 1-3, sector 1, Bucureşti, prin Direcția Generală Implementare și Monitorizare Proiecte  (Bld. Nicolae Bălcescu, nr. 17-19, sector 1, Bucureşti).

Condiții de eligibilitate

Beneficiarii eligibili sunt reprezentați de:

  • Direcţiile de sănătate publică judeţene (inclusiv cea a municipiului Bucureşti);
  • Serviciile de ambulanţă judeţene (inclusiv Serviciul de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov);
  • Institutul Naţional de Sănătate Publică;
  • Institutul Național de Medicină Sportivă;
  • Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională "Prof. Dr. C.T. Nicolau";
  • Agenţia Naţională de Transplant;
  • Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii Speciale;
  • Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice;
  • Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale;
  • Institutele de medicina legală;
  • Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog Bucureşti;
  • Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
  • Ministerul Sănătății 

Este obligatoriu ca proiectele propuse spre finanțare să conțină:

  1. Digitalizarea interacțiunii cu terți: Prin terț se înțeleg diferite entități cu care Instituția/Unitatea sanitară intră în contact: pacienți, societăți comerciale etc;
  2. Digitalizarea fluxurilor interne specifice și instituționale (suport) / digitalizarea proceselor;
  3. Pregătirea sistemului pentru interoperabilitate cu alte instituții/unități sanitare respectiv pentru integrare/consolidare și replicare date;
  4. Cursuri de formare pentru angajați in vederea utilizarii noilor aplicatii informatice.

!!! Ministerul Sănătății are obligația de a forma resursa umană din instituțiile aflate în subordine în vederea dezvoltării de compentențe digitale și a utilizării sistemelor informatice implementate în cadrul proiectelor.

Instrumentele proiectate pentru asigurarea confidențialității datelor trebuie să asigure accesul utilizatorilor sistemului prin intermediul protocolului securizat HTTPS, folosind certificate digitale calificate, pentru a elimina posibilele încercări de interceptare a datelor când sunt transmise prin mediile de comunicație.

La nivelul fiecărui beneficiar va fi necesar:

  • Analiză necesitate digitalizare

Acest document intern privind justificarea necesitatii digitalizarii trebuie sa includă: analiza nevoilor, analiza fluxurilor, posibilitățile de digitalizare, resursele necesare, rezultatele așteptate.

  • Nota de fundamentare  investiție

Realizarea unei studiu de oportunitate/alt document justificativ după caz, aprobat de către conducătorul institutie cu atributii in domeniul sanitar. Nota de fundamentare/studiul de oportunitate/alt document justificativ va face referire la întreg documentul de analiză critică sau doar la o parte din acesta.

  • Fundamentare bugetului de investiție

Pentru justificarea bugetului propus, cererea de finanțare va fi însoțită de documente justificative pentru fiecare tip de cost (de exemplu minim un contract similar / oferte de preț etc.); Proiectul trebuie să prevadă echipamente/dotări cu cele mai noi tehnologii disponibile, inovative, respectiv modul în care acestea se vor încadra în fluxul existent de lucru.

Activități eligibile

Proiectele propuse spre finanțare în cadrul apelului MS-732 aferente Investiției specifice I3.2. - Digitalizarea instituțiilor cu atribuții în domeniul sanitar aflate în subordinea MS au ca scop implementarea de sisteme informatice integrate pentru conectarea tuturor sistemelor de înregistrare și administrare digitale.

Un proiect poate conține următoarele componente:

Componenta 1: Îmbunătățirea/dezvoltarea rețelelor de comunicații și a infrastructurii IT/hardware la nivelul instituției, cu următoarele activități eligibile:

  • Implementarea unor componente noi, actualizarea sau extinderea componentelor hardware existente și ale rețelei de comunicații IT (exemple: Porturi de comunicare externă (Gateways), Routere, Comutatoare (Switches), Hub-uri, Puncte de acces wireless, Firewall, Modem, Conectori între rețele (Bridges), Repetoare, Gateway-uri, Servere de rețea, Cabluri și conectori, Adaptoare de rețea, Proxy-uri, Balansor încărcare rețea (Load Balancers), Hardware VPN, Stocare pentru acces la rețea (Network Access Storage - NAS), Transceiver-uri, Panouri de corecție (Patch panels);
  • Actualizarea sau instalarea software-ului legat de rețelele IT și securitate ( exemple Sisteme de operare în rețea (Network Operating Systems - NOS), Software de management sau monitorizare a rețelei, Sistem de protecție și securitate (Firewall), Rețea privată virtuală (VPN), Sisteme de detectare a intruziunilor (IDS)/Sisteme de prevenire a intruziunilor (IPS), Balansor încărcare rețea Load Balancers), Maparea rețelei și inventarul, Antivirus/Antimalware, Server Web, Server DNS (Domain Name System), Server DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol), Controller de rețea definită de software (Software Defined Networking - SDN), Simulator de rețea, Server proxy, Server FTP, Analizor de protocol de rețea, Software de rețea wireless, Instrumente de automatizare a rețelei, Soluții SD-WAN, Software de comunicații unificate, Amenajare spațiu – cameră / camere servere / infrastructură IT centrală;
  • Actualizarea sau instalarea dispozitivelor hardware IT (exemple: Servere, Dispozitive de stocare a datelor, Stații de lucru/Desktop-uri/Laptop-uri/Tablete pentru uz administrativ, Rack-uri și dulapuri pentru servere, Dispozitive de alimentare neîntreruptibilă (UPS),  Imprimante și scanere, Alte periferice pentru computere (tastatură, mouse-uri, altele) pentru uz administartiv, Unități de distribuție a energiei, Sisteme de răcire, Scanere de coduri de bare, Dispozitive biometrice)

Componenta 2: Implementarea și/sau îmbunătățirea software-ului non-clinic și a interoperabilității, cu următoarele activități eligibile:

  • Implementarea unor sisteme noi, actualizarea sau extinderea modulelor software non-clinice legate de funcționarea instituției:  
  • Managementul resurselor umane și interoperabilitate cu alte sisteme digitale similare de la nivel național/administrativ;
  • Managementul lanțului de aprovizionare; Întreținerea clădirilor și instalațiilor;
  • Managementul documentelor; Managementul serviciilor de securitate;
  • Management de conținut (site web sau similar); Retrodigitalizarea arhivelor;
  • Implementarea unor sisteme noi, actualizarea sau extinderea sistemelor de operare, platformelor, aplicațiilor software de birou:
  • Sisteme de operare; Baze de date;
  • Platforme de schimb și integrare de informații  
  • Aplicații software de birou;

Componenta 3: Dezvoltarea de platforme digitale integrate la nivel național pentru sistemul medical, cu următoarele activități eligibile:

  • Platforme digitale pentru managementul resursei umane; Platforme digitale pentru gestionarea fluxurilor financiare;
  • Platforme digitale pentru gestionarea și evidența infrastructurii/dotărilor de la nivelul instituției;
  • Platforme digitale pentru gestionarea/managementul documentelor;
  • Registru digital pentru înregistrarea în evidențe electronice a documentelor; Registre naționale de boală;
  • Platforme digitale pentru gestionarea/managementul din domeniul farmaceutic.

*** Componenta 3 se aplica DOAR  pentru  Ministerul Sănătății, Institutul Național de Sănătate Publică si Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională "Prof. Dr. C.T. Nicolau"

Valoarea proiectului și finanțarea acordată

Alocarea apelului de proiecte I3.3 este 100.000.000 € (fără TVA), respectiv 496.380.000 lei (fără TVA) (cursul InforEuro, luna Iulie 2023 1 euro = 4,9638 lei).

Bugetele maxime ale unui proiect

Bugetul maxim pentru un proiect se acordă în funcție de modalitatea de organizare și funcționare a instituției publice beneficiare, astfel: 

Tip Beneficiar

Bugetul total alocat

euro (fără TVA)

Bugetul maxim alocat/proiect

euro (fără TVA)

Ministerul Sănătății

31.000.000  €

31.000.000 €

Direcţiile de sănătate publică judeţene (inclusiv Municipiul Bucureşti)

21.500.000 €

500.000 €

Serviciile de ambulanţă judeţene (inclusiv Bucureşti - Ilfov)

25.200.000 €

600.000 €

Institutul Naţional de Sănătate Publică

6.000.000 €

6.000.000 €

Institutul Naţional de Medicină Sportivă

300.000 €

300.000 €

Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională "Prof. Dr. C.T. Nicolau"

5.000.000 €

5.000.000 €

Agenţia Naţională de Transplant

1.000.000 €

1.000.000 €

Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii Speciale

300.000 €

300.000 €

Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice

500.000 €

500.000 €

Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale

5.000.000 €

5.000.000 €

Institutele de medicină legală

3.000.000 €

500.000 €

Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog Bucureşti

200.000 €

200.000 €

Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (denumire actuală Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate

1.000.000 €

1.000.000 €

Rata de finanțare acordată prin PNRR este de 100% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului, fără TVA. Valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile va fi suportată din bugetul  coordonatorului. 

Cheltuieli eligibile/neeligibile

Sunt eligibile în cadrul acestui apel de proiecte:

  • cheltuielile identificate în corelare cu activitățile eligibile descrise în prezentul Ghid de finanțare (vezi capitolul Activități eligibile);
  • cheltuielile ce conduc la realizarea investiției, inclusiv cheltuielile cu elaborarea documentației tehnice pentru realizarea investiției și pregătirea aplicației de finanțare;
  • cheltuielile pentru implementarea și managementul proiectului și a contractului de finanțare în limita a 5% din valoarea eligibila a proiectului;
  • cheltuielile de audit ale proiectului, obligatorii pentru proiectele cu o valoare nerambursabilă mai mare de 500.000 euro fără TVA;
  • cheltuielile de publicitate şi informare, ce derivă exclusiv din Manualul de identitate vizuală a PNRR;

Costurile generale reprezentând plata consultanților în domeniul IT, taxelor legale, a documentației tehnico-economice, audit al proiectului (obligatoriu pentru situația menționată anterior), penru pregătirea și/sau implementarea proiectului direct legate de investiție se vor încadra în maximum 5% din totalul cheltuielilor eligibile.

Achiziția de echipamente va include și serviciile aferente precum: garanție extinsă, servicii de instalare, punere în funcțiune, instruirea aferentă și mentenanța pe perioada proiectului.

Cheltuieli neeligibile

Cheltuielile neeligibile în cadrul acestui apel de proiecte:

  • valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile (valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile, în cazul în care nu sunt cheltuieli deductibile, este suportată din bugetul de stat (art. 13, alin. a din OUG nr. 24/2021);
  • sumele ce depășesc pragurile menționate la art. 2.4. al prezentului Ghid și valoarea TVA aferentă;
  • alte cheltuieli care nu duc în mod direct la îndeplinirea țintei;
  • cheltuielile privind costurile de funcționare și întreținere a obiectivelor finanțate prin proiect;
  • cheltuielile privind costuri administrative; cheltuielile de personal;
  • cheltuieli financiare, respectiv prime de asigurare, taxe, comisioane, rate și dobânzi aferente creditelor;
  • contribuția în natură; amortizarea.

Criterii de evaluare și selecție

Etapa I: Evaluarea conformității administrative și a eligibilității  

Pentru evaluarea conformității administrative și a eligibilității se utilizează un sistem de evaluare de tip DA/NU/NA.  

Etapa II: Evaluare tehnică

Numai cererile de finanțare eligibile sunt admise în următoarea etapă a procesului de evaluare, respectiv evaluarea tehnică.  În urma acestei etape proiectele va fi declarat ADMIS sau RESPINS pentru finanțare.

Lista beneficiarilor selectați pentru finanțare și lista proiectelor aflate pe lista de rezervă va fi postată pe site-ul Ministerului Sănătății și beneficiarii selectați pentru finanțare vor fi înștiințați prin intermediul platformei proiecte.pnrr.gov.ro   

Depunerea proiectelor

Tipul apelului: apel competitiv cu termen limită de depunere

Data publicării ghidului de finanțare: 24.08.2023.

Data deschidere platformă pentru depunere dosare: 28.08.2023, ora 10:00.

Data închiderii: 13.10.2023, ora 16:00

Data limită de implementare a proiectelor: T1 2024.

Dosarele de finanțare se încarcă pe platforma informatică dedicată PNRR, respectiv www.proiecte.pnrr.gov.ro  urmând pașii din anunțul de lansare. 

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare inactivă
Perioadă de depunere proiect:

24 august 2023 - 13 octombrie 2023

Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Planul Național de Redresare și Reziliență

Axa prioritară:

Componenta 7 - Transformare digitală

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță
Știri recente
Azi, 09 mai 2024
Ieri, 08 mai 2024