AM POSDRU explica de ce exista diferente de timp in procesarea si plata cererilor de rambursare

Ca urmare a sesizarilor primite din partea unor beneficiari ai POSDRU cu privire la existenta unor diferente intre termenele de procesare si plata a cererilor de rambursare, Autoritatea de Management face cateva precizari:

  • posibilele diferente in timp aparute intre termenele de procesare ale cererilor de rambursare pe anumite proiecte se datoreaza unor factori obiectivi, printre care: volumul diferit de documente depuse la fiecare cerere de rambursare in functie de clasa de risc asociata proiectului, tipologia cheltuielilor din esantionul de documente trimis precum si elementele identificate in verificarea cererilor de rambursare. De asemenea trebuie avut in vedere si gradul de incarcare a fiecarui Organism Intermediar. Luand in considerare doar acesti trei factori, AM POSDRU mentioneaza ca devine evident faptul ca doua cereri de rambursare depuse in aceeasi zi nu pot fi finalizate in acelasi termen;
  • termenele de procesare pentru validarea si plata cererilor de rambursare depuse, au fost reduse semnificativ in ultimele doua luni, tinta AM POSDRU fiind incadrarea in termenul de 45 de zile calendaristice prevazut;
  • in perioada februarie-martie 2012, AM POSDRU a operat plati in valoare totala de 483.881.098 lei (112 mil. euro) si a procesat un numar de peste 1000 de cereri de rambursare.

AM POSDRU ii asigura pe toti beneficiarii ca in intreaga sa activitate, inclusiv in ceea ce priveste cererile de rambursare, aplica principiul tratamentului egal, facand eforturi continue pentru sporirea transparentei si eficientizarea procedurilor de procesare a acestor cereri.

In cadrul acestui proces de eficientizare a fost adoptata masura sanctionarii, conform legislatiei in vigoare, a personalului responsabil in cazul aparitiei unor intarzieri nejustificate intre depunerea dosarului si efectuarea platilor.

Sursa: www.fseromania.ro