Directiva 2012/34/UE pentru integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic European a fost avizată de Guvernul României. Actul normativ pentru transpunerea Directivei urmează să fie transmis în Parlament pentru aprobarea în procedură de urgență.
Conform comunicatului oficial, documentul prevede o serie de reglementări pentru toate sectoarele domeniului feroviar, după cum urmează:
Prin implementarea acestui cadru legislativ, infrastructura feroviară va avea multiple beneficii economico-sociale, printre care :
Informații suplimentare:
Termenul limită al transpunerii Directivei 34 a fost 16.06.2015, termen ce a fost depăşit.
În urma discuțiilor purtate între Ministerul Transporturilor și Comisia Europeană, de la instalarea în funcție a actualului Guvern, România s-a angajat să adopte în Parlamentul României proiectul de lege pentru transpunerea Directivei 2012/34/UE până în luna octombrie 2016. Termenul intermediar asumat pentru avizarea proiectului de către Guvern era luna mai 2016.
Din cauza neîndeplinirii etapei intermediare, Comisia Europeană a decis transmiterea cazului către Curtea de Justiție a Uniunii Europene.
Întârzierea privind supunerea spre avizare de către Guvern a proiectului de act normativ a fost cauzată de complexitatea procesului de avizare interministerială, necesară pentru a putea avea garanţia unei transpuneri corecte în legislaţia românească a Directivei. În plus, actul a necesitat și aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării – avizare primită în ședința din data de 26.06.2016 a CSAT.
Partea română va înştiinţa Comisia Europeană despre avizarea proiectului de lege şi despre ultima etapă care mai trebuie parcursă.
Astfel, sunt create condițiile ca termenul final asumat pentru adoptarea actului normativ de către Parlament – octombrie 2016, să fie respectat.
Sursa: Ministerul Transporturilor