Concursurile pentru posturile de directori de școală, procesul greoi de culegere a datelor din teren pentru analiza de nevoi, neclaritățile din Ghid și neajunsurile platformei MySMIS generează tensiune crescută celor care pregătesc în această perioadă proiecte pe apelurile „Școală pentru toți” și „Profesori motivați în școli defavorizate” din cadrul POCU.
Pornind de la semnalele primite din partea utilizatorilor fonduri-structurale.ro, în urmă cu două zile am inițiat un sondaj cu privire la necesitatea prelungirii depunerii de proiecte pe cele două apeluri menționate, sondaj la care au participat 732 de persoane, dintre care 96,6% sunt în acest moment implicate în scrierea de proiecte pe aceste apeluri.
Cele 11 zile rămase până la data limită de depunere a aplicațiilor pe aceste linii de finanțare sunt insuficiente pentru finalizarea proiectelor, consideră 93% dintre respondenți (681) – o prelungire cu minim 2 săptămâni fiind considerată absolut necesară de 16,3% dintre aceștia, în timp ce 53,1% consideră că prelungirea ar trebui să fie de o lună.
Printre principalele argumente aduse în favoarea prelungirii de organizațiile care pregătesc astfel de proiecte se numără:
De asemenea, unii dintre respondenți au menționat și apariția în urmă cu 2 zile a unei proceduri interne a MENCS care prevede o preevaluare de către Ministerul Educației a proiectelor ai căror solicitanți sunt Inspectoratele școlare județene sau Casele Corpului Didactic. Procedura prevede termene imposibile de răspuns îngreunând suplimentar procesul finalizării și depunerii proiectelor.
***
La sondajul derulat de Structural Consulting™ Group-www.fonduri-structurale.ro în perioada 2-4 noiembrie 2016 au participat 732 de persoane. După forma organizației pe care o reprezintă, structura respondenților se prezintă astfel:
Cristina Pojoga,
www.fonduri-structurale.ro