450.000 de studenți și profesori folosesc instrumentul SELFIE al UE pentru școli
SELFIE - Self-reflection on Effective Learning by Fostering Innovation through Educational technology
Finanțat prin programul Erasmus +, SELFIE implică întreaga comunitate școlară - profesori, lideri școlari și studenți - în a reflecta asupra unei serii de întrebări și declarații privind utilizarea tehnologiei în șase domenii, inclusiv abilități digitale ale elevilor, dezvoltarea profesională a profesorilor, infrastructură și leadership. Participarea este voluntară. Fiecare școală poate stabili întrebări pentru a se potrivi nevoilor sale, alegând din enunțuri opționale și adăugând propriile întrebări. După ce elevii, profesorii și conducătorii școlii au răspuns, școala primește un raport personalizat cu date și informații. Aceste descoperiri pot ajuta o școală să vadă ce funcționează bine și mai puțin bine și să identifice domeniile în care este nevoie de acțiuni (de exemplu, dacă profesorii sunt mulțumiți de pregătirea pe care o primesc; ce parte a infrastructurii ar dori să îmbunătățească; dacă școala are o viziune a modului în care dorește să utilizeze tehnologia și, dacă da, dacă aceasta a fost comunicată personalului și studenților).
Săptămâna trecută a fost marcat un an de la lansarea SELFIE (Auto-reflecție asupra învățării eficiente prin stimularea inovării prin tehnologia educațională), instrumentul online gratuit al Comisiei Europene care ajută școlile să evalueze și să îmbunătățească modul în care folosesc tehnologia pentru predare și învățare. Peste 450.000 de studenți, profesori și lideri școlari din 45 de țări au folosit instrumentul până acum, iar această cifră este de așteptat să depășească 500.000 până la sfârșitul anului 2019.
„Sunt încântat că instrumentul SELFIE este utilizat în atât de multe școli diverse, ajutând profesorii și studenții să discute cum să utilizeze cel mai bine noile tehnologii pentru predare și învățare și pentru îmbunătățirea competențelor digitale. Școlile în sine sunt organizații de învățare și, cu SELFIE, pot face bilanțul locului în care se află în călătoria lor digitală și își pot seta cursul viitor”, a declarat Tibor Navracsics, comisarul pentru educație, cultură, tineret și sport, responsabil pentru Centrul comun de cercetare.
SELFIE este îmbunătățită continuu prin testarea utilizatorilor și colectarea de feedback din școli. Noile funcții includ un ghid video pentru școli cu privire la configurarea și personalizarea instrumentului și posibilitatea de a compara rezultatele cu exercițiile anterioare SELFIE din aceeași școală. În 2020, vor fi dezvoltate materiale de sprijin și de instruire suplimentare, inclusiv un curs online masiv deschis pentru școlile de la SELFIE și modul în care rezultatele sale pot fi utilizate de profesori pentru a îmbunătăți predarea și învățarea cu ajutorul tehnologiilor digitale. O versiune a SELFIE pentru educație și formare profesională bazată pe muncă este programată să înceapă și în ianuarie 2020.
Sursa: Comisia Europeană