În luna mai se lansează proiectul privind promovarea celor 12 rute turistice/culturale, parte a Programului România Atractivă
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a anunțat că va da startul, începând cu luna viitoare, campaniei „Promovarea celor 12 rute turistice/culturale” parte a programului România Atractivă, care are ca obiectiv susținerea turismului cultural și scoaterea la lumină a sute de obiective culturale încă necunoscute pentru aportul lor deosebit la multiculturalitatea specifică României precum și promovarea acestora pe plan intern și internațional. Programul România Atractivă este parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru care România a obținut finanțare europeană și a cărui dată de finalizare este 30 iunie 2026.
Proiectul de promovare a celor 12 rute turistice/culturale își propune dezvoltarea unei platforme online în care este încărcat conținut original despre obiectivele culturale alese, crearea unei infrastructuri de semnalizare în teren, prin amplasarea de indicatoare turistice, promovarea obiectivelor mai puțin cunoscute, dar cu o mare valoare istorică și culturală pentru România și pentru întreaga Europă. Conform comunicatului oficial, 275 de obiective culturale vor fi numite principale și vor beneficia de conținut digital original multimedia, iar alte 450 obiective culturale suplimentare se vor regăsi în aceeași platformă, cu linkuri active, astfel încât, experiența turistică să fie una completă.
MIPE este coordonatorul acestui proiect, parte a Componentei 11 – Turism și Cultură, Investiția 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Principalii beneficiari ai proiectului vor fi autoritățile locale, pe baza propunerilor cărora au fost centralizate și incluse obiectivele de pe cele 12 rute, și nu mai puțin important, turiștii români și străini. Prin acest proiect, România are oportunitatea de a se poziționa ca o destinație turistică unde istoria, cultura, tradiția și gastronomia se împletesc într-o manieră originală
Obiectivele, parte din cele 12 rute turistice, au o importanță istorică și de patrimoniu relevantă, iar odată introduse într-un circuit pot contribui la dezvoltarea economică a comunităților locale în care se află și pot oferi experiențe deosebite turiștilor.
Cele 12 rute sunt:
- Ruta castelelor – 21 obiective promovate;
- Ruta curiilor din Transilvania – 13 obiective promovate;
- Ruta culelor – 11 obiective promovate;
- Traseul gastronomiei tradiționale românești – 30 obiective promovate;
- Ruta bisericilor fortificate – 15 obiective promovate;
- Ruta bisericilor de lemn – 53 obiective promovate;
- Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 18 obiective promovate;
- Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 obiective promovate;
- Ruta castrelor romane – 22 obiective promovate;
- Ruta cetăților – 31 obiective promovate;
- Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 8 obiective promovate;
- Ruta satelor cu arhitectură tradițională – 33 obiective promovate.
Sursa: MIPE