PCIDIF: Autoritatea pentru Digitalizarea României caută parteneri pentru proiectul privind dezvoltarea de produse și procese digitale pentru administrația publică

Autoritatea pentru Digitalizarea României a lansat luni, 19 august 2024, procedura de selecție a partenerilor în vederea depunerii spre finanțare a proiectului „Dezvoltarea de produse și procese digitale pentru administrația publică folosind tehnologii avansate”, finanțat din Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021-2027, Acțiunea 2.3. Transformarea digitală a administrației publice prin adoptarea tehnologiilor avansate, 2.3.1 Dezvoltarea de produse și procese digitale pentru administrația publică folosind tehnologii avansate.

În conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului aprobat prin Ordinul ministrului, investițiilor și proiectelor europene nr. 3289/31.08.2023, cu modificările și completările ulterioare, partenerii eligibili în cadrul proiectului pot fi autorități/instituții publice din administrația publică centrală, cu care ADR va încheia acorduri de parteneriat. Ghidul poate fi consultat aici.

Prin prezentul proiect se urmărește dezvoltarea, prin testare, de produse/procese digitale și C&I,  care să contribuie la includerea și adoptarea de tehnologii avansate la nivelul sistemelor administrației publice ce gestionează baze de date mari (structurate și nestructurate). Astfel, este necesar să se utilizeze tehnologii inovatoare care oferă noi instrumente și tehnici pentru îmbunătățirea semnificativă a serviciilor, produselor și proceselor digitale, de exemplu în contextul intervențiilor pentru e-guvernare.

Criteriile minime pentru selecția partenerilor sunt următoarele:

  • Instituția gestionează un volum mare de date;
  • Instituția justifică nevoia de utilizare a tehnologiilor avansate pentru îmbunătățirea/ optimizarea produselor/proceselor/serviciilor furnizate în beneficiul cetățenilor și al companiilor;
  • Instituția argumentează modul în care implementarea soluțiilor în proiect va conduce la reducerea timpilor de execuție a produsului/procesului/serviciului realizat pentru cetățeni, companii și administrație;
  • Serviciile publice a căror îmbunătățire se urmărește trebuie să fie înscrise în Catalogul Național al Serviciilor Publice (CNSP) gestionat de ADR, sau să fie prezentate în cadrul Comitetului pentru e-guvernare și reducere a birocrației (CERB).

Instituțiile/autoritățile administrației publice centrale interesate de încheierea de acorduri de parteneriat cu ADR în vederea implementării proiectului sunt rugate să transmită o scrisoare prin care își exprimă intenția de a participa ca partener în vederea implementării proiectului. Scrisoarea trebuie să cuprindă obligatoriu datele de contact ale instituției, respectiv: denumirea instituției, adresa de e-mail, persoana de contact, numărul de telefon. Odată cu scrisoarea de intenție, instituția interesată va transmite și o fișă de proiect – anexa nr. 1 – în care să prezinte modul în care sunt îndeplinite criteriile enumerate mai sus.

Documentele menționate anterior se vor transmite prin e-mail, la adresa apta@adr.gov.ro, până la data de 30.08.2024, ora 23.59.

Descarcă documentul

Sursa: Autoritatea pentru Digitalizarea României