Ajutoare de stat și de minimis pentru dezvoltarea antreprenoriatului prin înființarea, dezvoltarea și operaționalizarea incubatoarelor de afaceri

Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia, în calitate de Autoritate de Management, a publicat ieri, 29 august 2024, schema de ajutor de stat și de minimis pentru sprijinirea înființării, dezvoltării și extinderii incubatoarelor de afaceri, în cadrul Programului Regional Sud-Vest Oltenia 2021-2027.

Pot beneficia de ajutor de stat regional și/sau ajutor de minimis în baza prezentei scheme următoarele categorii de beneficiari, singure sau în parteneriat:

  • Autorități ale administrației publice locale - unități administrativ-teritoriale din mediul urban sau rural: județele, municipiile, orașele, comunele;
  • Instituții sau consorții de instituții de învățământ superior acreditate (universități, institute, academii de studii);
  • Institute, centre și stațiuni de cercetare-dezvoltare;
  • Camere de comerț;
  • Societăți (înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată), societate cooperativă (înființată în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, republicată). 

Valoarea totală a finanțării nerambursabile ce poate fi acordată pentru un proiect sub formă de ajutor de stat regional şi ajutor de minimis este de minimum 75.000 euro și maximum 3.000.000 euro.

Prin intermediul acestei scheme vor fi sprijinite următoarele tipuri de activități eligibile:

  • Lucrări de construire (inclusiv amenajarea terenului și asigurarea utilităţilor necesare obiectivului);
  • Achiziţionarea de echipamente tehnologice cu și fără montaj, utilaje, instalații de lucru, activități de montaj al utilajelor tehnologice și al utilajelor incluse în instalațiile funcționale, inclusiv rețelele aferente necesare funcționării acestora, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe;
  • Achiziţionarea de instalaţii/ echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile (alternative) de energie pentru eficientizarea activităţilor derulate în cadrul incubatorului;
  • Achiziţionarea de active necorporale: brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi şi active similare;
  • Dezvoltarea și furnizarea de servicii suport pentru afaceri în cadrul incubatoarelor de afaceri:
    • training și formare personal propriu al incubatorului, implicat în derularea ciclului de incubare/programului de accelerare/oferirea de servicii rezidenților
    • organizarea de evenimente (de tip lansare ciclu/program, organizare sesiuni de lucru tematice, întâlniri cu investitorii)
    • dezvoltarea/derularea în cadrul ciclului de incubare/ programului de accelerare a unor sesiuni de lucru tematice: coaching, consilierea managerială a companiilor rezidente cu mentori, consultanță pentru dezvoltarea/planificarea afacerii și formarea/înființarea unei companii; accesul la servicii de formare profesională pentru nevoile actuale și viitoare ale pieței; achiziția de studii de piață; consultanță internaționalizare, căutare de parteneri; asistență juridică în ceea ce privește contactele comerciale, naționale și internaționale; asistență IT și e-business; consultanță - dezvoltarea de noi produse și servicii; consultanță - obținere de finanțare; proprietate intelectuală;
    • servicii suport pentru activitatea de cercetare industrială/dezvoltare experimentală; 
    • activități de promovare și marketing ciclu de incubare/program de accelerare;
  • Activități de proiectare/asistență tehnică/consultanță precum și activități obligatorii de informare și publicitate.

Descarcă documentele

Sursa: ADR SV Oltenia