Europa Creativă 2025: Sectoarele culturale, creative și audiovizual vor beneficia de aproximativ 338 milioane de euro pentru tranziții ecologice, digitale și incluziune socială
Comisia Europeană a publicat luni, 23 septembrie 2024, Programul anual de lucru pentru Europa Creativă potrivit căruia în 2025 Europa Creativă va beneficia de un buget de aproximativ 338 milioane de euro, continuând să susțină sectoarele culturale și creative, inclusiv cel audiovizual. Programul se va concentra pe tranziții ecologice, digitale și incluziune socială.
Prioritățile programului în 2025 sunt:
- Sprijin pentru tranziția digitală
- Sustenabilitate
- Incluziune și egalitate de gen
- Relații internaționale
Subprogramul CULTURA:
Pe lângă acțiunile existente, Comisia Europeană va publica următoarele apeluri noi în 2025:
- Proiecte de Cooperare Europeană
- Circulația Operei Literare Europene
- Un apel pentru selectarea a trei consorții care să ajute organizațiile din sectoarele culturale și creative ucrainene, artiști și profesioniști din cultură să facă față consecințelor curente și viitoare ale războiului, în cooperare cu organizații din alte țări Europa Creativă
- Selecția unui consorțiu de organizații pentru a implementa multiple ediții ale Zilei Autorilor Europeni
- Un apel pentru selectarea unei organizații sau a unor organizații pentru a implementa acțiunea Culture Moves Europe
- Un apel pentru selectarea unei organizații (sau a unui consorțiu de organizații) active în domeniul patrimoniului, însărcinate cu implementarea unui nou Premiu UE pentru Patrimoniul Cultural Evreiesc.
Subprogramul MEDIA:
Programul de lucru anual din 2025 menține și reînnoiește acțiunile de finanțare existente, integrând unele actualizări în conformitate cu baza legală. Finanțarea se va concentra pe trei domenii:
- Conținut
- Conținut de înaltă calitate, în special co-producții europene, în filme, seriale TV, documentare, animație, jocuri video și conținuturi imersive.
- Dezvoltarea afacerilor
- Dezvoltarea afacerilor, inclusiv sprijin pentru distribuția de filme în întreaga Europă, întărirea abilităților profesionale și a talentului, dezvoltarea de forumuri strategice pentru industrie și conturarea unor modele de afaceri inovatoare.
- Public
- Atingerea unor publicuri mai largi în întreaga Europă, inclusiv printr-o rețea de cinematografe europene, strategii de distribuție cinematografică paneuropeană, festivaluri de film și dezvoltarea publicului.
Componenta transsectorială:
Sprijinul se concentrează pe următoarele domenii:
- Un Laborator de Inovație Creativă, pentru proiecte care abordează mai multe sectoare culturale împreună cu cel audiovizual, pentru a face față provocărilor comune, cum ar fi lumile virtuale, gestionarea drepturilor de proprietate intelectuală, analizele de date și ecologizarea.
- Libertatea și pluralismul mass-media împreună cu parteneriatele de jurnalism privind cele mai bune practici din industrie și responsabilitatea democratică. De asemenea, Consiliul European pentru Serviciile Media va fi finanțat în conformitate cu Legea europeană privind libertatea mass-media.
Descarcă documentul
Sursa: Comisia Europeană