Comisia Europeană, Ministerul Educației și UNICEF au fost lansat proiectul „Politici și resurse pentru școli sigure și suportive”
Ministerul Educației, în colaborare cu UNICEF și Direcția Generală pentru Sprijinirea Reformelor Structurale a Comisiei Europene (DG REFORM), au lansat joi, 24 octombrie 2024, proiectul „Politici și resurse pentru școli sigure și suportive”.
Conform comunicatului, proiectul se va derula în următorii doi ani (până în luna iunie 2026) și are ca obiectiv general promovarea unui mediu școlar sănătos și sigur în care învățarea socială și emoțională, sprijinul psihosocial și sănătatea mintală fac parte din cultura și practica curentă a fiecărei școli, ca abordare la nivelul școlii în ansamblu. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană prin Instrumentul de Suport Tehnic și implementat de Ministerul Educației, cu asistența tehnică a UNICEF și în cooperare cu Comisia Europeană.
Prin acest proiect se vor dezvolta instrumente personalizate, cum ar fi ghiduri, recomandări și programe de formare dedicate personalului educațional pentru a integra activități pentru dezvoltarea competențelor sociale și emoționale în activitatea de predare și în managementul clasei. Totodată, eforturile se vor concentra pe:
- promovarea utilizării responsabile a tehnologiei, internetului și rețelelor sociale în cadrul activităților curriculare și extra-curriculare.
- dezvoltarea de instrumente pentru identificarea și susținerea elevilor care necesită sprijin psiho-social specializat din partea psihologilor și a altor profesioniști.
Activitățile cheie includ o analiză reprezentativă la nivel național cu privire la starea de bine a elevilor și la abilitățile sociale și emoționale ale acestora în cadrul învățământului gimnazial, o evaluare a bunelor practici europene în acest domeniu, dezvoltarea de instrumente și recomandări, precum și un program-pilot în 8 - 10 școli, care să sprijine testarea elementelor dezvoltate prin proiect. Comunitatea școlară și principalii factori interesați vor fi implicați și consultați în proiectarea și implementarea proiectului.
„Direcția Generală de Sprijin pentru Reforme Structurale a Comisiei Europene are plăcerea de a sprijini o reformă esențială a sistemului educațional românesc, menită să asigure școli sigure, care să promoveze starea de bine a copiilor. Acest proiect al Instrumentului de Sprijin Tehnic este de mare importanță pentru agenda noastră europeană, plasându-se la intersecția priorităților europene pentru educație și sănătate mintală” a declarat Nathalie Berger, director pentru sprijinirea reformelor statelor membre, DG REFORM, Comisia Europeană.
Sursa: Ministerul Educației